• 1 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą."
  • 2 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Szczęśliwi, którzy nauczyli swoje dzieci cieszyć się drobnymi rzeczami."
  • 3 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Wychowanie, jeśli nie jest wzorem i miłością, nie jest wychowaniem."
  • 4 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Podstawową siłą pedagogiczną jest dom rodzinny."
  • 5 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić."
baner

Informacja

Szanowni Państwo w związku z zagrożeniem epidemiologicznym proszę aby Rodzice, którzy jeszcze nie uiścili opłaty za żywienie swoich dzieci za miesiąc marzec 2020 dokonali wpłaty na niżej podany numer rachunku bankowego, po wcześniejszym uzgodnieniu kwoty z Panią Intendent dzwoniąc pod numer 018 353 84 91.  W szczególnych przypadkach możliwa będzie płatność gotówkowa ale również po uzgodnieniu telefonicznym co do dnia wpłaty.

informujemy, że szkoła jest zamknięta dla osób z zewnątrz, jednak administracja pracuje w godz. od 8.00 do 14.00.

Nr rachunku bankowego

BNP PARIBAS

76 2030 0045 1110 0000 0160 6900

Rekrutacja 2020/2021

SZANOWNI PAŃSTWO

Dyrekcja Miejskiego Zespołu Szkół nr 3 im. Św. Jana Kantego w Gorlicach INFORMUJE, że:

Wypełnione WNIOSKI o przyjęcie dziecka na wolne miejsca

w przedszkolu lub do klasy I szkoły podstawowej

(do pobrania z naszej strony internetowej)

na rok szkolny 2020/2021 można przesłać

 DROGĄ MAILOWĄ:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 lub zgłosić dziecko

TELEFONICZNIE nr tel: 18 3538491

  w godzinach pracy sekretariatu szkoły, tj. od 8.00 do 14.00  w

terminie:

od 16 do 31 marca 2020 r.

Jeżeli Państwo chcielibyście poznać szkołę, jej ofertę i bazę dydaktyczną – serdecznie zapraszamy w każdej wolnej chwili na naszą stronę internetową: www.mzs3gorlice.pl gdzie znajdziecie Państwo wszystkie potrzebne informacje, dokumenty rekrutacyjne oraz Regulamin rekrutacji (pozostałe informacje zakładka obok)

 

Wniosek o przyjęcie do Miejskiego Przedszkola nr 2 w Miejskim Zespole Szkół nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach - pdf

WNIOSEK kandydata do SP OBCY obwód 2020 w Miejskim Zespole Szkół nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach - pdf

Odwołanie planowanych konkursów

Konkurs Palm Wielkanocnych

Z powodu pandemii koronawirusa, mając na względzie zasady bezpieczeństwa jakie w tym trudnym dla nas czasie obowiązują, Komitet Organizacyjny Konkursu zdecydował się już dziś odwołać tegoroczny Konkurs Palm Wielkanocnych przy Parafii p.w. MBNP w Gorlicach-Gliniku.baner wydarzenia FB ODWOŁANY

Kangur Matematyczny

W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 28.05 br.

 

Gminny Etap Konkursu Ekologicznego

Ze względu na sytuację epidemiczną etap gminny konkursu ekologicznego zostaje przesunięty na termin późniejszy, o którym uczniowie zostaną w odpowiednim czasie poinformowani. W ramach pracy zdalnej proszę uczniów, którzy dostali się do etapu gminnego o przyswojenie treści i czytanie otrzymanej literatury.

 

Matematyka Krakowska

W związku z zarządzeniem Ministerstwa, etap wojewódzki konkursu Krakowska Matematyka 2019/2020 nie odbędzie się planowanym terminie. 

Jeśli będzie to możliwe, etap wojewódzki zorganizujemy w innym terminie. Poinformujemy o tym poprzez stronę konkursu i e-maile do Szkolnych Opiekunów Konkursu.

Informacja dla uczniów

Informujemy, że w najbliższych dniach za pośrednictwem strony szkoły oraz komunikatów w dzienniku elektronicznym przekazywać będziemy uczniom informacje o propozycjach zdalnego uczenia się, tak aby czas przymusowej przerwy nie był okresem oderwania od nauki. Prosimy często zaglądać na stronę szkoły, gdyż informacje będą często aktualizowane, w szczególności dla klasy 8, która przygotowuje się do egzaminu ósmoklasisty. 

Informacje dla wszystkich klas znajdują się poniżej:

KLASY 1a i b

Edukacja wczesnoszkolna:

1.W minionym tygodniu na zajęciach w klasie I dzieci poznały literę ń oraz cyfry 19 i 20. Bardzo proszę, aby czas pobytu dzieci w domu wykorzystać na ćwiczenie techniki czytania i pisania liter oraz wyrazów a także utrwalanie umiejętności matematycznych; dodawania i odejmowania w zakresie 20 (bez przekroczenia progu dziesiątkowego), znajomości nazw i kolejności miesięcy, odczytywania pełnych godzin na zegarach.

2.Polecamy do ćwiczeń edukacyjne strony internetowe ;matzoo, pisupisu, epodreczniki.pl.

Język angielski:

Uczniowie klas 1 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.

karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

Rodziców uczniów z klas 1 proszę o wejście na stronę  http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie. 

Religia

Uczyć się powoli aktów wiary, nadziei, żalu i miłości, w zależności, które się jako pierwsze nauczą po powrocie do szkoły będą mogły zdawać,

 

 

KLASY 2 a i b

Edukacja wczesnoszkolna:

Proszę, aby dzieci czas spędzony w domu wykorzystały na ćwiczenie umiejętności z zakresu programu kl. II w oparciu o np. edukacyjne strony internetowe typu:
matzoo.pl
PisuPisu.pl
Proszę również aby codziennie ćwiczyły tabliczkę mnożenia do 50.

Język angielski:

Uczniowie klas 2 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.

karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

Rodziców uczniów z klas 2 proszę o wejście na stronę  http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie. 

Religia

Uczniowie, którzy mają zaległości z modlitw proszę o nauczenie się , kto ewentualnie jakie były wysyłane wcześniej na e-dziennik,

 

 

KLASY 3 a i b

Edukacja wczesnoszkolna:

Proszę, aby czas pobytu w domu dzieci wykorzystały na utrwalenie umiejętności i wiadomości z zakresu programowego klasy III w oparciu np. o edukacyjne strony internetowe:
epodręczniki.pl
- Matzoo

- Pisupisu

 Język angielski:

Uczniowie klas 3 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy.

karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

Rodziców uczniów z klas 3 proszę o wejście na stronę  http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie. 

 

KLASA 4a

Język polski:

Bardzo proszę o utrwalanie wiedzy zdobytej w ciągu tego roku szkolnego. Poniżej podaję linki do stron internetowych, na których w formie ciekawych ćwiczeń uczniowie mogą sprawdzić stan swojej wiedzy. Nie do wszystkich zadań podane są rozwiązania, stąd moja propozycja jest taka- jeżeli uczeń chce otrzymać za swoją pracę podczas tych przymusowych ,,ferii” ocenę ,w zeszycie przedmiotowym rozwiązuje zadania do których nie ma odpowiedzi . Zachęcam gorąco do tego, bo jest to doskonała okazja do zdobycia dobrych ocen.

https://epodreczniki.pl/a/bez-owijania-rzeczownika-w-bawelne/D6aCaUPY4

https://epodreczniki.pl/a/nie-trac-gruntu-pod-nogami-nie-myl-glosek-z-literami/D1F3v4klS

https://epodreczniki.pl/a/w-gabinecie-rzeczownikowych-osobliwosci/D6FLBr3ZM

https://epodreczniki.pl/a/pocztowka-widokowka-adresowa-lamiglowka/DxE1Cwbxj

https://epodreczniki.pl/a/adresowe-abc/Dhy8GbcJq

https://epodreczniki.pl/a/co-kryja-znaki/DTQ5K3KZM

https://epodreczniki.pl/a/wsrod-liter-glosek-i-sylab/DXiq1YsI1

https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD

https://epodreczniki.pl/a/slyszymy-gloski-piszemy-litery/DUZTvCphM

https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s

https://epodreczniki.pl/a/wsrod-rzeczownikow/DAttnY06r

https://epodreczniki.pl/a/przymiotnik---blisko-rzeczownika/DgySs481G

Ponadto proszę o przeczytanie tych dwóch krótkich lektur. OBOWIĄZKOWO !!!!!! Janko Muzykant i Pani Twardowska.

https://lektury.gov.pl/czytaj/janko-muzykant

https://lektury.gov.pl/lektura/pani-twardowska

Matematyka:

 1. Wykonać tematy z ułamków zwykłych - rozszerzanie i skracanie ułamków, ułamki niewłaściwe, ułamek jako wynik dzielenia oraz dodawanie ułamków zwykłych (podręcznik od strony 164 do 174). Wszystkie rozwiązania zadań wpisać do zeszytu przedmiotowego. Przed rozwiązaniem każdego tematu zapoznać się z przykładami podanymi w książce. Dzieci z orzeczeniami wykonują tylko pierwsze zadania oraz ćwiczenia (jeśli czegoś nie rozumieją proszę nie rozwiązywać).

2. Rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 64 do stony 70. Uzupełnić zeszyt ćwiczeń z wszystkich zaległości (z poprzednich działów również).

3. Proszę ćwiczyć poznane wiadomości i umiejętności ze strony matzoo, epodręczniki.

Język angielski:

Karta pracy do wykonania - grupa 2 - pani R.Tokarskiej - POBIERZ TUTAJ

Religia:

Modlitwa Anioł Pański dla tych, którzy jeszcze nie zdawali mogą się uczyć i pozostali uzupełnić braki w ćwiczeniach.

 

 

KLASY 5a i b

Matematyka:

KLASA 5a
1. Wykonać tematy z podręcznika - dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000... oraz dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000....  (podręcznik do strony 158). Zapisać wszystkie zadania do zeszytu pod każdym tematem. Przed wykonywaniem zadań zapoznać się z przykładami, które są rozwiązane w podręczniku.
2. Uzupełnić zadania w zeszycie ćwiczeń do strony 79 włącznie z wszystkim zaległościami, które z różnych przyczyn nie były uzupełnione (wszystkie zadania zostaną sprawdzone po porocie do szkoły).
3. Utrwalać wiedzę z klasy 5 ze stron matzoo.pl oraz epodręczniki.pl. Materiały do ćwiczeń można pobrać tutaj - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.
KLASA 5b
1. Uzupełnić ćwiczenia z przerobionego materiału (jeśli ktoś ma braki),
2.Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione,
3.Utrwalać wiedzę, korzystając ze squli (rodzice otrzymali zaproszenie ode mnie drogą mailową) 
4.Powtórzyć wiadomości o ułamkach dziesiętnych.

Język polski klasa 5a: 

Dla przypomnienia… ostatnio prosiłam Was o zredagowanie kartki z pamiętnika – (zapiski z 3 wybranych dni) na osobnej kartce.

Czytanie lektury „Tajemniczy ogród” – wersja on line https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod/

Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadanie z dialogiem – proszę podjąć próbę uzupełnienia ćw. str.63-64.

Utrwalenie wiadomości o przysłówku – w zeszycie podr.str.168/1a, proszę o przepisanie do zeszytu def. z podr. ze stron 168-169 i ich zastosowanie przy uzupełnianiu ćw. str.67-68 wg możliwości.

Język polski klasa 5b:

Dla przypomnienia… ostatnio prosiłam Was o zredagowanie kartki z pamiętnika – (zapiski z 3 wybranych dni) na osobnej kartce.

Czytanie lektury „Tajemniczy ogród” – wersja on line https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod/

Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadanie z dialogiem – proszę podjąć próbę uzupełnienia ćw. str.63-64.

Utrwalenie wiadomości o zaimku – podr. str. 175/2, 3a ustnie; s.175/3b i 4 pisemnie, ćw. str. 69 cała – proszę o uzupełnienie według możliwości.

Język angielski 5a:

Grupa 1 - p.E.Janusz

Praca ze słownictwem za pomocą aplikacji Quizlet (instrukcja): instrukcja znajduje się również poniżej

  • utrwalenie znajomości słownictwa z rozdziału 4 (lista wyrazów również w podręczniku)
  • słownictwo z rozdziału 5 (lista wyrazów również w podręczniku)

Grupa 2 - p.R.Tokarska

Karta pracy do wykonania pani R.Tokarskiej -POBIERZ TUTAJ

 

Język angielski 5b:

Grupa 1 - p.E.Janusz

Praca ze słownictwem za pomocą aplikacji Quizlet (instrukcja): instrukcja znajduje się również poniżej

  • utrwalenie znajomości słownictwa z rozdziału 4 (lista wyrazów również w podręczniku)
  • słownictwo z rozdziału 5 (lista wyrazów również w podręczniku)

Grupa 2 - p.R.Tokarska

Karta pracy do wykonania pani R.Tokarskiej -POBIERZ TUTAJ

 

Geografia:

krajobrazy świata, pojęcia pogoda, klimat, składniki pogody, klimatogram rysowanie i czytanie klimatogramu, strefy klimatyczne świata- charakterystyka każdej ze stref, strefy krajobrazu.

Uzupełnić ćwiczenia, w miarę możliwości od strony 61- 90. Zadanie domowe- przygotować opis pogody przez wybrane 7 dni z wypisaniem składników pogody (wiatr, temperatura, ciśnienie, opad) dla Gorlic.

Biologia:

W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę sobie przypomnieć materiał z działu „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”. W ramach ćwiczeń kontrolnych proszę o uzupełnienie zadań z zeszytu ćwiczeń „Sprawdź czy potrafisz. Wirusy, bakterie, protisty i grzyby” (strona 59-61).

Religia:

Uzupełniać braki w ćwiczeniach, a uczniowie z klasy 5a przypomnieć sobie wiadomości z Drogi Krzyżowej.

 

KLASY 6a i 6b

Język polski 6a:

 Bardzo proszę uczniów o przeczytanie lektur ,, Hobbit, czyli tam i z powrotem '' J.R.R. Tolkiena oraz ,, Janko Muzykant ''  Henryka Sienkiewicza.

Język polski klasa 6b:

Dla przypomnienia – ostatnio prosiłam Was o przeczytanie tekstów z podr. str. 161-172 i zredagowanie w zeszycie ramowych planów wydarzeń w nich opisanych. (Pamiętajcie o jednolitej formie zapisu planu – albo zdania, albo równoważniki zdań.)

Jeśli macie taką możliwość, zachęcam Was do oglądnięcia filmu edukacyjnego i wykonania zestawu interaktywnych ćwiczeń celem utrwalenia i powtórzenia wiadomości o LEGENDZIE. https://epodreczniki.pl/b/legenda/P7Lu4KjBb

Ćwiczenia doskonalące zachowanie spójności tekstu – proszę o zapoznanie się z materiałem oraz o podjęcie próby wykonania zadań z podr. str. 193-195 ustnie oraz pisemnie w ćw. 53-54.

Czytanie lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” – wersja on line  

http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Ania%20z%20Zielonego%20Wzgorza.pdf

Matematyka:

KLASA 6a

  1. Uzupełnić braki w zeszycie ćwiczeń.
  2. Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione.
  3. Powtórzyć wiadomości z działu FIGURY PRZESTRZENNE, zrobć pisemnie zadania z podręcznika str. 236 i 237(przed klasówką). Wykonać bryły przestrzenne z papieru lub innych materiałów, jeśli jeszcze ktoś chce otrzymać ocenę za dodatkową pracę.
  4. Powtórzyć i ćwiczyć 4 działania na ułamkach zwykłych. Materiały do ćwiczeń można pobrać  - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.
KLASA 6b
  1. Uzupełnić ćwiczenia z przerobionego materiału (jeśli ktoś ma braki),
  2. Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione,
  3. Utrwalać wiedzę, korzystając ze squli (rodzice otrzymali zaproszenie ode mnie drogą mailową) ,
  4. Powtórzyć wiadomości z działu FIGURY PRZESTRZENNE, zrobć pisemnie zadania z podręcznika str. 236 i 237(przed klasówką),
  5. Powtórzyć i ćwiczyć 4 działania na ułamkach zwykłych - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.

Język angielski:

Karta pracy do wykonania - 6a - pani R.Tokarskiej - POBIERZ TUTAJ

Geografia:

Rolnictwo Danii i Węgier, przemysł i usługi we Francji, energetyka w Europie, turystyka w Europie Południowej, sąsiedzi Polski (wymienić i pokazać sąsiadów Polski wraz ze stolicami, atrakcje turystyczne Czech i Słowacji, przemysł Niemiec, walory kulturowe na Litwie i Białorusi).

W miarę możliwości uzupełnić ćwiczenia od strony 65- 89. Zadanie domowe - przygotować w formie pokazu slajdów (minimum 12) walory turystyczne poznanych krajów (minimum 4 kraje)

Biologia:

W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę uczniów o zapoznanie się z treścią podręcznika dotycząca tematu: „Ryby – kręgowce środowisk wodnych” (strona: 83).

W zeszycie przedmiotowych proszę zapisać temat lekcji: Przystosowanie ryb do życia w wodzie. Na podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:

  1. W jaki środowisku żyją ryby?
  2. Wyjaśnij, co to znaczy, że ryby są zwierzętami zmiennocieplnymi.

W trzecim punkcie lekcji proszę napisać: 3. Budowa ciała ryb. Następnie przy pomocy ołówka należy schematycznie narysować ciało ryby i zaznaczyć wskazane elementy budowy ciała:

  1. Opływowy kształt ciała
  2. Łuski
  3. Pokrywy skrzelowe
  4. Płetwa grzbietowa
  5. Płetwa ogonowa
  6. Płetwy piersiowe
  7. Płetwy brzuszne
  8. Oczy

Poniżej znajdują się cechy budowy ryb oraz przystosowania do życia w wodzie. W punkcie czwartym pod tematem lekcji proszę skonstruować tabele w której do wymienionych cech budowy dopasujecie odpowiednie przystosowania do życia w wodzie.

Cechy budowy ryb:

  1. Opływowy kształt ciała
  2. Łuski
  3. Płatkowate skrzela
  4. Pokrywy skrzelowe
  5. Linia boczna
  6. Płetwy: grzbietowa i ogonowa
  7. Płetwy: piersiowe i brzuszne

Przystosowanie ryby do życia w wodzie:

- ułatwia pokonywanie oporów wody

- tworzą twardy i sztywny pancerz, który chroni ciało przed uszkodzeniami

- pozwalają utrzymać równowagę oraz umożliwiają sterowanie ciałem

- odbiera informacje o kierunku i szybkości ruchów wody, co ułatwia orientowanie się w środowisku

- przeprowadzają wymianę gazową

- pozwalają utrzymać równowagę

- zapewniają stały przepływ wody przez skrzela

W piątym punkcie lekcji proszę wyjaśnić jak oddychają ryby?

Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

Technika:

https://pl.kazaplan.com/

Zarejestrować się na stronie programu

Stworzyć projekt mieszkania lub domu z zastosowaniem programu z podanej strony internetowej i zapisać w serwisie kazaplan.

Podstawy obsługi programu były realizowane  na lekcji w szkole.

 

 

KLASA 7

Matematyka:

1. Ćwiczyć rozwiązywanie równań z podręcznika wszystkie zadania przerobić do zeszytu str 192 - 196 (jeśli już, któreś było wpisane do zeszytu to pominąć).

2. Ćwiczyć rozwiązywanie równań  wykorzystująć przykłady ze zbioru zadań.

3. Uzupełnić ćwiczenia do strony 83 (wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły).

4. Nadrobić zaległości i utrwalić wiadomości z wyrażeń algebraicznych. Wykorzystywać do ćwiczeń podręcznik i zbiór zadań. 

5. Można ćwiczyć też poznane wiadomości i umiejętności z wyrażeń algebraicznych i równań za pomocą stron internetowych np. matzoo.pl

Język polski:

 Dla przypomnienia…ostatnio prosiłam Was o pisemne przedstawienie w punktach historii znajomości Ligii i Marka Winicjusza (w zeszycie). (Pamiętajcie o jednolitej formie zapisu – albo zdania, albo równoważniki zdań.)

Charakterystyka Ligii LUB Marka Winicjusza – na podstawie filmu oraz książki „Quo vadis” proszę podjąć próbę wykonania zadań w zeszycie ćwiczeń ze str. 122/1 i 123 cała.

(DLA CHĘTNYCH wysłuchanie e-lekcji i wykonanie multimedialnych ćwiczeń, zgłębiających zagadnienie charakterystyki bohatera literackiego - https://epodreczniki.pl/a/opisujemy-swoj-wyglad-i-charakter/D37tW7wSj

Proszę Was o powtórzenie wiadomości ze słowotwórstwa (podstawowe pojęcia, analiza słowotwórcza, typy formantów) + poszerzenie ich o temat: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce. – spróbować zmierzyć się z zadaniami z podr. str. 163-166 (ustnie), ćw. str. 51/1, str. 52 i 53 całe.

Czytanie lektury „Balladyna” – wersja on line

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/balladyna/

Geografia:

Energetyka w Polsce(rodzaje elektrowni – napisać na rozdanych mapach przykłady), gospodarka morska (wpisać na mapach większe porty morskie), samodzielnie wykonać test sprawdź czy potrafisz ze strony 90-92, turystyka Polski (rodzaje, walory przyrodnicze naszego województwa)

W miarę możliwości uzupełnić ćwiczenia od strony 86-97, zadanie domowe - przygotować pokaz slajdów (min 12) walory turystyczne Polski (np. zabytki, Parki Narodowe, zabytki wpisane na listę UNESCO itp.)

Fizyka

Powtórzyć z działu Dynamika rozdział „Pierwsza zasada dynamiki Newtona” str 162-168 –podręcznik.

 Biologia:

W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę zapoznać się z tekstem w podręcznik pt. Budowa i działanie układu wydalniczego.

W zeszycie przedmiotowych proszę napisać temat lekcji: Budowa i działanie układu wydalniczego. Na podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:

  1. Wymień funkcje układu wydalniczego.
  2. Podaj przykłady substancji wydalanych z organizmu człowieka i wymień narządy biorące udział w ich wydalaniu.
  3. Wyjaśnij różnicę między wydalaniem a defekacją.

W punkcie czwartym lekcji proszę narysować i opisać budowę nerki, uwzględniając następujące elementy budowy:

- kora nerki

- rdzeń nerki

- miedniczka nerkowa

W punkcie piątym lekcji proszę do wymienionych elementów budowy układu wydalniczego dopisać funkcję jaką pełnią:

  1. Nerki
  2. Moczowody
  3. Pęcherz moczowy
  4. Cewka moczowa

Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

Chemia:

W ramach zajęć zdalnych z chemii proszę przypomnieć sobie materiał z lekcji poprzednich dotyczący tematów:

  1. Równania reakcji chemicznych
  2. Prawo stałości składu związku chemicznego
  3. Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych

W ramach ćwiczeń proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie:

  1. Podręcznik str. 147

- zadanie nr 1 (podpunkt: a-d),

- zadanie 2 (podpunktu a-f)

- zadanie 3 (podpunkt a-d)

  1. Podręcznik str. 141

- zadanie 1 (podpunkt: a-b),

- zadanie 2 (podpunkt: a-b),

- zadanie 3

  1. c) Podręcznik str. 136

- zadanie 1

- zadanie 2 (podpunkt: a-e),

- zadanie 3 (podpunkt: a-f),

- zadanie 4 (podpunkt: a-f),

- zadanie 5

Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

 

 

KLASA 8

Język polski:

1. Bardzo proszę uczniów o zapoznanie się z testami ósmoklasisty, które pojawią się 16 marca w Dzienniku Gazeta Prawna ( j.polski , matematyka , j.angielski ) oraz rozwiązanie zadań.   
2. Powtórzyć treść lektur : ,, Syzyfowe prace ", ,, Kamienie na szaniec '', ,, Pan Tadeusz ''.
3. Uzupełnić zadania w ćwiczeniach, str. 71, 72, 73, 74, 75, 118, 119.     
 

Matematyka:

1.Bardzo proszę uczniów o zapoznanie się z testami ósmoklasisty, które pojawią się 17 marca w Dzienniku Gazeta Prawna oraz rozwiązanie zadań. 

2. Proszę rozwiązywać testy, które będą pojawiać się na stonie internetowej (nie trzeba ich drukować, tylko rozwiązania z numerem testu wpisać do zeszytu, wszystkie testy zostaną sprawdzone i omówione po powrocie do szkoły).

test 1 - pobierz

Geografia:

Ludność Ameryki północnej i południowej, rolnictwo oraz walory przyrodnicze na przykładzie Kanady i Stanów Zjednoczonych, USA – potęga światowa, proszę w mirę możliwości uzupełnić ćwiczenia z podanym materiałem oraz wykonać test sprawdź czy potrafisz z ćwiczeń i podręcznika.

Zadanie domowe - przygotować pokaz slajdów z walorami turystycznymi Kanady i Stanów Zjednoczonych (min 15 slajdów)

Fizyka:

Powtórzyć z działu Drgania i fale rozdział „Ruch drgający” str158-164-podręcznik.

Biologia:

W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę zapoznać się z tekstem w podręcznik pt. Drapieżnictwo. Roślinożerność.

W zeszycie przedmiotowych pod tematem lekcji: Drapieżnictwo. Roślinożerność. – proszę opracować poniższe zagadnienia.

  1. Przystosowanie zwierząt do drapieżnictwa.
  2. Sposoby polowania
  3. Strategie pozwalające na uniknięcie ataku drapieżnika (strategie obronne zwierząt)
  4. Strategie obronne roślin.
  5. Przystosowanie organizmów do roślinożerności.

Chemia:

W ramach zajęć zdalnych z chemii proszę przypomnieć sobie materiał z lekcji poprzednich dotyczący tematów:

  1. Szereg homologiczny kwasów karboksylowych
  2. Kwas metanowy

Pod tematem lekcji: Powtórzenie wiadomości o budowie kwasów karboksylowych - za podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na poniższe pytania:

1/ Czy kwasy karboksylowe mogą mieć więcej niż jedną grupę karboksylową? Podaj przykłady takich kwasów.

2/ Wymień szereg homologiczny kwasów dikarboksylowych (do 4 atomów węgla w cząsteczce) uwzględniając ich nazwę systematyczną, zwyczajową oraz podaj przykład ich występowania.

W ramach ćwiczeń proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie:

  1. a) Podręcznik str. 163

- zadanie 1

  1. b) Podręcznik str. 160

- zadanie 1

- zadanie 2 (podpunkt: a-d),

- zadanie 3

- zadanie 6

 Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

Apel do uczniów

Drodzy uczniowie mamy do Was wielką prośbę:

Wasi rodzice i dziadkowie kochają Was bezinteresowną miłością. Tak wielką, że byli i są gotowi oddać wszystko dla Waszego zdrowia i szczęścia. Poświęcali Wam swój czas, opiekowali się Wami, uczyli, bawili, pilnowali, strzegli, czuwali, gdy byliście chorzy. Mogliście liczyć na ich wsparcie, gdy byliście wystraszeni i zagubieni. Wiemy, że ich kochacie i szanujecie – dajcie im szansę na przeżycie epidemii – posiedźcie przez najbliższe tygodnie w swoich domach. Galerie, imprezy, boiska mogą poczekać. Nie skazujcie swych najbliższych na ryzyko z powodu koronawirusa.

Najbliższe dwa tygodnie nie traktujcie jak ferie i całkowicie wolny czas przeznaczony na zabawę. Zwracamy się zwłaszcza do uczniów klasy ósmej. Już niedługo, czeka Was pierwszy, bardzo poważny egzamin, który zdecyduje między innymi do jakiej szkoły będziecie uczęszczali od przyszłego roku szkolnego. Dlatego prosimy, sięgajcie po zeszyty i podręczniki jak najczęściej, wykorzystajcie każdą wolną chwilę do powtórzenia i poszerzenia wiadomości. Śledźcie w tym celu różne programy i portale edukacyjne (zwłaszcza www.epodreczniki.pl), informacje umieszczane przez Waszych nauczycieli na naszej stronie internetowej szkoły i poprzez e-dziennik. Postarajmy się wspólnie, by ten czas nie był czasem całkowicie straconym.

Ogłoszenie

Szanowni Państwo! w związku z decyzją o zawieszeniu pracy szkół i przedszkoli na terenie całego kraju informuję:
REKOLEKCJE - zostały odwołane, przedszkole i szkoła w dniach 12 i 13 marca będzie pracować na zasadzie dyżuru i będą się odbywać tylko zajęcia opiekuńcze dla dzieci, które nie będą mieć zapewnionej opieki.
Od poniedziałku tj. od 16 marca przez 2 tygodnie przedszkole i szkoła będą zamknięte - proszę o zapewnienie opieki we własnym zakresie.
Poniżej zamieszczam fragment komunikatu ze strony MEN dla rodziców i uczniów.

Rodzicu,

1. ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i
    13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
2. zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
3. jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
4. przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
5. rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
6. śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

Uczniu,

pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Jeżeli w najbliższym czasie będą się pojawiały nowe informacje będziemy je przekazywać drogą mailową i umieszczać na stronie www szkoły. Informuję, że sekretariat szkoły będzie pracować normalnie. Pozdrawiam K. Michalik

 
 

Warsztaty modelarskie w klasie 2a

z aparatu 067We wtorek, 18 lutego 2020, gościliśmy u siebie na lekcji Pana Jakuba Kaczmarczyka, pasjonata historii, który w niecodzienny sposób próbował w nas zaszczepić zainteresowanie I wojną światową oraz modelarstwem. Zajęcia rozpoczęły się od oglądania modeli domków, mostu, czołgu, okopów z I Wojny Światowej – fragmentów makiety, którą nasz gość buduje, chcąc w ten sposób lepiej poznać różne wątki I Wojny Światowej. Następnie sami budowaliśmy modele domków z różnych materiałów. Była to żmudna i wymagająca cierpliwości praca, która przyniosła wspaniałe efekty.  Nasz gość powiedział, że jeżeli będziemy zainteresowani, to pod jego kierunkiem możemy uczyć się, jak budować modele różnych budowli i stworzyć własną makietę.

Czytaj więcej: Warsztaty modelarskie w klasie 2a

Rekolekcje

Plan rekolekcji wielkopostnych 11 - 13 marca 2020 r. dla uczniów MZS nr 3

Środa - 11 marca

(Uczniowie z klas 1- 4 SP przychodzą bepośrednio do kościola w Gorlicach - Gliniku na godzinę 9:00, a z klas 5-8SP przychodzą bezpośrednio do kościoła na 9:45)

9;00 - katecheza dla klas 1-4 SP

9:45 - przygotowanie do Eucharystii - przychodzą klasy 5-8 SP

10.00 - Eucharystia w kościele dla wszystkich

11.00 - Dzieci z klas 1-4 SP kończą

11.00 - katecheza dla klas 5-8 SP

11.45:- Dzieci i młodzież z klas 5-8 SP kończą.

 

Czytaj więcej: Rekolekcje

Półkolonia - informacja

Jeśli nie uwierzysz w to, że możesz wygrać, przegrasz zanim zaczniesz ćwiczyć!
PÓŁKOLONIA 2020
 W MIEJSKIM ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 GORLICE
 
TERMINY:         I. 29.06-03.07.2020
                             (około 400 zł)       
                          II. 06-10.07.2020
                              (około 450 zł)
 
KOSZTY: PODANE KWOTY SĄ BEZ DOFINANSOWANIA URZĘDU MIASTA, A DOFINANSOWANIE BĘDZIE ZALEŻNE OD LICZBY UCZESTNIKÓW.
 
ATRAKCJE:
-GRY I ZBAWY NA BOISKU SZKOLNYM, orliku, Parku Miejskim
- mecze piłki nożnej, FLAGI, piłki siatkowej
- wyjścia do kina, basen, muzeum, ogniska, rajdy szlakami Beskidu Niskiego, spotkania z ratownikami GOPR, WOPR, Straży Pożarnej
-wycieczki: Skamieniałe Miasto Ciężkowice, Park Linowy Siary,Trampoliny Nowy Sącz, Muzeum Szkła z warsztatami w Krośnie, Muzeum Czekolady z warsztatami w Korczynie, Platforma widokowa w Krynicy
 
OBIADY W KAŻDYM DNIU, zgłoszenia do 13.03.2020 u wychowawców klas
 

VIII bal u Królowej Zimy w gorlickiej „Trójce”

           2 17 lutego 2020 roku sala gimnastyczna MZS nr 3 w Gorlicach po raz ósmy zamieniła się w białą komnatę Królowej Zimy, którą opanowały wróżki, księżniczki  oraz inne postacie z bajek i filmów. Uczniowie klas młodszych bawili się doskonale na  karnawałowym balu, który otworzył Burmistrz Gorlic Pan Rafał Kukla, życząc dzieciom wspaniałej zabawy. Królowa Zima, w którą wcieliła się przewodnicząca szkoły wraz z wolontariuszami ze starszych klas „Trójki” zabawiała swych gości.  

Czytaj więcej: VIII bal u Królowej  Zimy w gorlickiej „Trójce”

Akcja charytatywna

1Akcja charytatywna zorganizowana przez Radę Rodziców dla potrzebujących uczniów naszej Szkoły.

Akcja odbyła się dzieki pomocy rodziców naszej szkoły, którzy z dobrego serca upiekli wspaniałe ciasta, z których zostały wykonane "słodkie paczki". Dzięki tej zbiórce potrzebujący uczniowie będą mogli skorzystać z dopłat do np. wycieczek szkolnych czy innych potrzeb związanych ze składkami szkolnymi.

Sedeczne podziękowania za pyszne ciasto dla:

Czytaj więcej: Akcja charytatywna 

Copyright © 2021. OPENMINT Rights Reserved.