Informujemy, że w najbliższych dniach za pośrednictwem strony szkoły oraz komunikatów w dzienniku elektronicznym przekazywać będziemy uczniom informacje o propozycjach zdalnego uczenia się, tak aby czas przymusowej przerwy nie był okresem oderwania od nauki. Prosimy często zaglądać na stronę szkoły, gdyż informacje będą często aktualizowane, w szczególności dla klasy 8, która przygotowuje się do egzaminu ósmoklasisty.
Informacje dla wszystkich klas znajdują się poniżej:
KLASY 1a i b
Edukacja wczesnoszkolna:
1.W minionym tygodniu na zajęciach w klasie I dzieci poznały literę ń oraz cyfry 19 i 20. Bardzo proszę, aby czas pobytu dzieci w domu wykorzystać na ćwiczenie techniki czytania i pisania liter oraz wyrazów a także utrwalanie umiejętności matematycznych; dodawania i odejmowania w zakresie 20 (bez przekroczenia progu dziesiątkowego), znajomości nazw i kolejności miesięcy, odczytywania pełnych godzin na zegarach.
2.Polecamy do ćwiczeń edukacyjne strony internetowe ;matzoo, pisupisu, epodreczniki.pl.
Język angielski:
Uczniowie klas 1 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.
karta1 karta2 karta3 karta4 karta5 karta6 karta7 karta8
Rodziców uczniów z klas 1 proszę o wejście na stronę http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie.
Religia
Uczyć się powoli aktów wiary, nadziei, żalu i miłości, w zależności, które się jako pierwsze nauczą po powrocie do szkoły będą mogły zdawać,
KLASY 2 a i b
Edukacja wczesnoszkolna:
Proszę, aby dzieci czas spędzony w domu wykorzystały na ćwiczenie umiejętności z zakresu programu kl. II w oparciu o np. edukacyjne strony internetowe typu:
- matzoo.pl
- PisuPisu.pl
Proszę również aby codziennie ćwiczyły tabliczkę mnożenia do 50.
Język angielski:
Uczniowie klas 2 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.
karta1 karta2 karta3 karta4 karta5 karta6 karta7 karta8
Rodziców uczniów z klas 2 proszę o wejście na stronę http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie.
Religia
Uczniowie, którzy mają zaległości z modlitw proszę o nauczenie się , kto ewentualnie jakie były wysyłane wcześniej na e-dziennik,
KLASY 3 a i b
Edukacja wczesnoszkolna:
Proszę, aby czas pobytu w domu dzieci wykorzystały na utrwalenie umiejętności i wiadomości z zakresu programowego klasy III w oparciu np. o edukacyjne strony internetowe:
- epodręczniki.pl
- Matzoo
- Pisupisu
Język angielski:
Uczniowie klas 3 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy.
karta1 karta2 karta3 karta4 karta5 karta6 karta7 karta8
Rodziców uczniów z klas 3 proszę o wejście na stronę http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie.
KLASA 4a
Język polski:
Bardzo proszę o utrwalanie wiedzy zdobytej w ciągu tego roku szkolnego. Poniżej podaję linki do stron internetowych, na których w formie ciekawych ćwiczeń uczniowie mogą sprawdzić stan swojej wiedzy. Nie do wszystkich zadań podane są rozwiązania, stąd moja propozycja jest taka- jeżeli uczeń chce otrzymać za swoją pracę podczas tych przymusowych ,,ferii” ocenę ,w zeszycie przedmiotowym rozwiązuje zadania do których nie ma odpowiedzi . Zachęcam gorąco do tego, bo jest to doskonała okazja do zdobycia dobrych ocen.
https://epodreczniki.pl/a/bez-owijania-rzeczownika-w-bawelne/D6aCaUPY4
https://epodreczniki.pl/a/nie-trac-gruntu-pod-nogami-nie-myl-glosek-z-literami/D1F3v4klS
https://epodreczniki.pl/a/w-gabinecie-rzeczownikowych-osobliwosci/D6FLBr3ZM
https://epodreczniki.pl/a/pocztowka-widokowka-adresowa-lamiglowka/DxE1Cwbxj
https://epodreczniki.pl/a/adresowe-abc/Dhy8GbcJq
https://epodreczniki.pl/a/co-kryja-znaki/DTQ5K3KZM
https://epodreczniki.pl/a/wsrod-liter-glosek-i-sylab/DXiq1YsI1
https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD
https://epodreczniki.pl/a/slyszymy-gloski-piszemy-litery/DUZTvCphM
https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s
https://epodreczniki.pl/a/wsrod-rzeczownikow/DAttnY06r
https://epodreczniki.pl/a/przymiotnik---blisko-rzeczownika/DgySs481G
Ponadto proszę o przeczytanie tych dwóch krótkich lektur. OBOWIĄZKOWO !!!!!! Janko Muzykant i Pani Twardowska.
https://lektury.gov.pl/czytaj/janko-muzykant
https://lektury.gov.pl/lektura/pani-twardowska
Matematyka:
1. Wykonać tematy z ułamków zwykłych - rozszerzanie i skracanie ułamków, ułamki niewłaściwe, ułamek jako wynik dzielenia oraz dodawanie ułamków zwykłych (podręcznik od strony 164 do 174). Wszystkie rozwiązania zadań wpisać do zeszytu przedmiotowego. Przed rozwiązaniem każdego tematu zapoznać się z przykładami podanymi w książce. Dzieci z orzeczeniami wykonują tylko pierwsze zadania oraz ćwiczenia (jeśli czegoś nie rozumieją proszę nie rozwiązywać).
2. Rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 64 do stony 70. Uzupełnić zeszyt ćwiczeń z wszystkich zaległości (z poprzednich działów również).
3. Proszę ćwiczyć poznane wiadomości i umiejętności ze strony matzoo, epodręczniki.
Język angielski:
Karta pracy do wykonania - grupa 2 - pani R.Tokarskiej - POBIERZ TUTAJ
Religia:
Modlitwa Anioł Pański dla tych, którzy jeszcze nie zdawali mogą się uczyć i pozostali uzupełnić braki w ćwiczeniach.
KLASY 5a i b
Matematyka:
KLASA 5a
1. Wykonać tematy z podręcznika - dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000... oraz dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.... (podręcznik do strony 158). Zapisać wszystkie zadania do zeszytu pod każdym tematem. Przed wykonywaniem zadań zapoznać się z przykładami, które są rozwiązane w podręczniku.
2. Uzupełnić zadania w zeszycie ćwiczeń do strony 79 włącznie z wszystkim zaległościami, które z różnych przyczyn nie były uzupełnione (wszystkie zadania zostaną sprawdzone po porocie do szkoły).
KLASA 5b
1. Uzupełnić ćwiczenia z przerobionego materiału (jeśli ktoś ma braki),
2.Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione,
3.Utrwalać wiedzę, korzystając ze squli (rodzice otrzymali zaproszenie ode mnie drogą mailową)
4.Powtórzyć wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
Język polski klasa 5a:
Dla przypomnienia… ostatnio prosiłam Was o zredagowanie kartki z pamiętnika – (zapiski z 3 wybranych dni) na osobnej kartce.
Czytanie lektury „Tajemniczy ogród” – wersja on line https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod/
Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadanie z dialogiem – proszę podjąć próbę uzupełnienia ćw. str.63-64.
Utrwalenie wiadomości o przysłówku – w zeszycie podr.str.168/1a, proszę o przepisanie do zeszytu def. z podr. ze stron 168-169 i ich zastosowanie przy uzupełnianiu ćw. str.67-68 wg możliwości.
Język polski klasa 5b:
Dla przypomnienia… ostatnio prosiłam Was o zredagowanie kartki z pamiętnika – (zapiski z 3 wybranych dni) na osobnej kartce.
Czytanie lektury „Tajemniczy ogród” – wersja on line https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod/
Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadanie z dialogiem – proszę podjąć próbę uzupełnienia ćw. str.63-64.
Utrwalenie wiadomości o zaimku – podr. str. 175/2, 3a ustnie; s.175/3b i 4 pisemnie, ćw. str. 69 cała – proszę o uzupełnienie według możliwości.
Język angielski 5a:
Grupa 1 - p.E.Janusz
Praca ze słownictwem za pomocą aplikacji Quizlet (instrukcja): instrukcja znajduje się również poniżej
- utrwalenie znajomości słownictwa z rozdziału 4 (lista wyrazów również w podręczniku)
- słownictwo z rozdziału 5 (lista wyrazów również w podręczniku)
Grupa 2 - p.R.Tokarska
Karta pracy do wykonania pani R.Tokarskiej -POBIERZ TUTAJ
Język angielski 5b:
Grupa 1 - p.E.Janusz
Praca ze słownictwem za pomocą aplikacji Quizlet (instrukcja): instrukcja znajduje się również poniżej
- utrwalenie znajomości słownictwa z rozdziału 4 (lista wyrazów również w podręczniku)
- słownictwo z rozdziału 5 (lista wyrazów również w podręczniku)
Grupa 2 - p.R.Tokarska
Karta pracy do wykonania pani R.Tokarskiej -POBIERZ TUTAJ
Geografia:
krajobrazy świata, pojęcia pogoda, klimat, składniki pogody, klimatogram rysowanie i czytanie klimatogramu, strefy klimatyczne świata- charakterystyka każdej ze stref, strefy krajobrazu.
Uzupełnić ćwiczenia, w miarę możliwości od strony 61- 90. Zadanie domowe- przygotować opis pogody przez wybrane 7 dni z wypisaniem składników pogody (wiatr, temperatura, ciśnienie, opad) dla Gorlic.
Biologia:
W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę sobie przypomnieć materiał z działu „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”. W ramach ćwiczeń kontrolnych proszę o uzupełnienie zadań z zeszytu ćwiczeń „Sprawdź czy potrafisz. Wirusy, bakterie, protisty i grzyby” (strona 59-61).
Religia:
Uzupełniać braki w ćwiczeniach, a uczniowie z klasy 5a przypomnieć sobie wiadomości z Drogi Krzyżowej.
KLASY 6a i 6b
Język polski 6a:
Bardzo proszę uczniów o przeczytanie lektur ,, Hobbit, czyli tam i z powrotem '' J.R.R. Tolkiena oraz ,, Janko Muzykant '' Henryka Sienkiewicza.
Język polski klasa 6b:
Dla przypomnienia – ostatnio prosiłam Was o przeczytanie tekstów z podr. str. 161-172 i zredagowanie w zeszycie ramowych planów wydarzeń w nich opisanych. (Pamiętajcie o jednolitej formie zapisu planu – albo zdania, albo równoważniki zdań.)
Jeśli macie taką możliwość, zachęcam Was do oglądnięcia filmu edukacyjnego i wykonania zestawu interaktywnych ćwiczeń celem utrwalenia i powtórzenia wiadomości o LEGENDZIE. https://epodreczniki.pl/b/legenda/P7Lu4KjBb
Ćwiczenia doskonalące zachowanie spójności tekstu – proszę o zapoznanie się z materiałem oraz o podjęcie próby wykonania zadań z podr. str. 193-195 ustnie oraz pisemnie w ćw. 53-54.
Czytanie lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” – wersja on line
http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Ania%20z%20Zielonego%20Wzgorza.pdf
Matematyka:
KLASA 6a
- Uzupełnić braki w zeszycie ćwiczeń.
- Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione.
- Powtórzyć wiadomości z działu FIGURY PRZESTRZENNE, zrobć pisemnie zadania z podręcznika str. 236 i 237(przed klasówką). Wykonać bryły przestrzenne z papieru lub innych materiałów, jeśli jeszcze ktoś chce otrzymać ocenę za dodatkową pracę.
- Powtórzyć i ćwiczyć 4 działania na ułamkach zwykłych. Materiały do ćwiczeń można pobrać - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.
KLASA 6b
- Uzupełnić ćwiczenia z przerobionego materiału (jeśli ktoś ma braki),
- Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione,
- Utrwalać wiedzę, korzystając ze squli (rodzice otrzymali zaproszenie ode mnie drogą mailową) ,
- Powtórzyć wiadomości z działu FIGURY PRZESTRZENNE, zrobć pisemnie zadania z podręcznika str. 236 i 237(przed klasówką),
- Powtórzyć i ćwiczyć 4 działania na ułamkach zwykłych - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.
Język angielski:
Karta pracy do wykonania - 6a - pani R.Tokarskiej - POBIERZ TUTAJ
Geografia:
Rolnictwo Danii i Węgier, przemysł i usługi we Francji, energetyka w Europie, turystyka w Europie Południowej, sąsiedzi Polski (wymienić i pokazać sąsiadów Polski wraz ze stolicami, atrakcje turystyczne Czech i Słowacji, przemysł Niemiec, walory kulturowe na Litwie i Białorusi).
W miarę możliwości uzupełnić ćwiczenia od strony 65- 89. Zadanie domowe - przygotować w formie pokazu slajdów (minimum 12) walory turystyczne poznanych krajów (minimum 4 kraje)
Biologia:
W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę uczniów o zapoznanie się z treścią podręcznika dotycząca tematu: „Ryby – kręgowce środowisk wodnych” (strona: 83).
W zeszycie przedmiotowych proszę zapisać temat lekcji: Przystosowanie ryb do życia w wodzie. Na podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:
- W jaki środowisku żyją ryby?
- Wyjaśnij, co to znaczy, że ryby są zwierzętami zmiennocieplnymi.
W trzecim punkcie lekcji proszę napisać: 3. Budowa ciała ryb.Następnie przy pomocy ołówka należy schematycznie narysować ciało ryby i zaznaczyć wskazane elementy budowy ciała:
- Opływowy kształt ciała
- Łuski
- Pokrywy skrzelowe
- Płetwa grzbietowa
- Płetwa ogonowa
- Płetwy piersiowe
- Płetwy brzuszne
- Oczy
Poniżej znajdują się cechy budowy ryb oraz przystosowania do życia w wodzie. W punkcie czwartym pod tematem lekcji proszę skonstruować tabele w której do wymienionych cech budowy dopasujecie odpowiednie przystosowania do życia w wodzie.
Cechy budowy ryb:
- Opływowy kształt ciała
- Łuski
- Płatkowate skrzela
- Pokrywy skrzelowe
- Linia boczna
- Płetwy: grzbietowa i ogonowa
- Płetwy: piersiowe i brzuszne
Przystosowanie ryby do życia w wodzie:
- ułatwia pokonywanie oporów wody
- tworzą twardy i sztywny pancerz, który chroni ciało przed uszkodzeniami
- pozwalają utrzymać równowagę oraz umożliwiają sterowanie ciałem
- odbiera informacje o kierunku i szybkości ruchów wody, co ułatwia orientowanie się w środowisku
- przeprowadzają wymianę gazową
- pozwalają utrzymać równowagę
- zapewniają stały przepływ wody przez skrzela
W piątym punkcie lekcji proszę wyjaśnić jak oddychają ryby?
Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Technika:
https://pl.kazaplan.com/
Zarejestrować się na stronie programu
Stworzyć projekt mieszkania lub domu z zastosowaniem programu z podanej strony internetowej i zapisać w serwisie kazaplan.
Podstawy obsługi programu były realizowane na lekcji w szkole.
KLASA 7
Matematyka:
1. Ćwiczyć rozwiązywanie równań z podręcznika wszystkie zadania przerobić do zeszytu str 192 - 196 (jeśli już, któreś było wpisane do zeszytu to pominąć).
2. Ćwiczyć rozwiązywanie równań wykorzystująć przykłady ze zbioru zadań.
3. Uzupełnić ćwiczenia do strony 83 (wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły).
4. Nadrobić zaległości i utrwalić wiadomości z wyrażeń algebraicznych. Wykorzystywać do ćwiczeń podręcznik i zbiór zadań.
5. Można ćwiczyć też poznane wiadomości i umiejętności z wyrażeń algebraicznych i równań za pomocą stron internetowych np. matzoo.pl
Język polski:
Dla przypomnienia…ostatnio prosiłam Was o pisemne przedstawienie w punktach historii znajomości Ligii i Marka Winicjusza (w zeszycie). (Pamiętajcie o jednolitej formie zapisu – albo zdania, albo równoważniki zdań.)
Charakterystyka Ligii LUB Marka Winicjusza – na podstawie filmu oraz książki „Quo vadis” proszę podjąć próbę wykonania zadań w zeszycie ćwiczeń ze str. 122/1 i 123 cała.
(DLA CHĘTNYCH wysłuchanie e-lekcji i wykonanie multimedialnych ćwiczeń, zgłębiających zagadnienie charakterystyki bohatera literackiego - https://epodreczniki.pl/a/opisujemy-swoj-wyglad-i-charakter/D37tW7wSj
Proszę Was o powtórzenie wiadomości ze słowotwórstwa (podstawowe pojęcia, analiza słowotwórcza, typy formantów) + poszerzenie ich o temat: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce. – spróbować zmierzyć się z zadaniami z podr. str. 163-166 (ustnie), ćw. str. 51/1, str. 52 i 53 całe.
Czytanie lektury „Balladyna” – wersja on line
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/balladyna/
Geografia:
Energetyka w Polsce(rodzaje elektrowni – napisać na rozdanych mapach przykłady), gospodarka morska (wpisać na mapach większe porty morskie), samodzielnie wykonać test sprawdź czy potrafisz ze strony 90-92, turystyka Polski (rodzaje, walory przyrodnicze naszego województwa)
W miarę możliwości uzupełnić ćwiczenia od strony 86-97, zadanie domowe - przygotować pokaz slajdów (min 12) walory turystyczne Polski (np. zabytki, Parki Narodowe, zabytki wpisane na listę UNESCO itp.)
Fizyka
Powtórzyć z działu Dynamika rozdział „Pierwsza zasada dynamiki Newtona” str 162-168 –podręcznik.
Biologia:
W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę zapoznać się z tekstem w podręcznik pt. Budowa i działanie układu wydalniczego.
W zeszycie przedmiotowych proszę napisać temat lekcji: Budowa i działanie układu wydalniczego. Na podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:
- Wymień funkcje układu wydalniczego.
- Podaj przykłady substancji wydalanych z organizmu człowieka i wymień narządy biorące udział w ich wydalaniu.
- Wyjaśnij różnicę między wydalaniem a defekacją.
W punkcie czwartymlekcji proszę narysować i opisać budowę nerki, uwzględniając następujące elementy budowy:
- kora nerki
- rdzeń nerki
- miedniczka nerkowa
W punkcie piątym lekcjiproszę do wymienionych elementów budowy układu wydalniczego dopisać funkcję jaką pełnią:
- Nerki
- Moczowody
- Pęcherz moczowy
- Cewka moczowa
Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Chemia:
W ramach zajęć zdalnych z chemii proszę przypomnieć sobie materiał z lekcji poprzednich dotyczący tematów:
- Równania reakcji chemicznych
- Prawo stałości składu związku chemicznego
- Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych
W ramach ćwiczeń proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie:
- Podręcznik str. 147
- zadanie nr 1 (podpunkt: a-d),
- zadanie 2 (podpunktu a-f)
- zadanie 3 (podpunkt a-d)
- Podręcznik str. 141
- zadanie 1 (podpunkt: a-b),
- zadanie 2 (podpunkt: a-b),
- zadanie 3
- c) Podręcznik str. 136
- zadanie 1
- zadanie 2 (podpunkt: a-e),
- zadanie 3 (podpunkt: a-f),
- zadanie 4 (podpunkt: a-f),
- zadanie 5
Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
KLASA 8
Język polski:
1. Bardzo proszę uczniów o zapoznanie się z testami ósmoklasisty, które pojawią się 16 marca w Dzienniku Gazeta Prawna ( j.polski , matematyka , j.angielski ) oraz rozwiązanie zadań.
2. Powtórzyć treść lektur : ,, Syzyfowe prace ", ,, Kamienie na szaniec '', ,, Pan Tadeusz ''.
3. Uzupełnić zadania w ćwiczeniach, str. 71, 72, 73, 74, 75, 118, 119.
Matematyka:
1.Bardzo proszę uczniów o zapoznanie się z testami ósmoklasisty, które pojawią się 17 marca w Dzienniku Gazeta Prawna oraz rozwiązanie zadań.
2. Proszę rozwiązywać testy, które będą pojawiać się na stonie internetowej (nie trzeba ich drukować, tylko rozwiązania z numerem testu wpisać do zeszytu, wszystkie testy zostaną sprawdzone i omówione po powrocie do szkoły).
test 1 - pobierz
Geografia:
Ludność Ameryki północnej i południowej, rolnictwo oraz walory przyrodnicze na przykładzie Kanady i Stanów Zjednoczonych, USA – potęga światowa, proszę w mirę możliwości uzupełnić ćwiczenia z podanym materiałem oraz wykonać test sprawdź czy potrafisz z ćwiczeń i podręcznika.
Zadanie domowe - przygotować pokaz slajdów z walorami turystycznymi Kanady i Stanów Zjednoczonych (min 15 slajdów)
Fizyka:
Powtórzyć z działu Drgania i falerozdział „Ruch drgający” str158-164-podręcznik.
Biologia:
W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę zapoznać się z tekstem w podręcznik pt. Drapieżnictwo. Roślinożerność.
W zeszycie przedmiotowych pod tematem lekcji: Drapieżnictwo. Roślinożerność. – proszę opracować poniższe zagadnienia.
- Przystosowanie zwierząt do drapieżnictwa.
- Sposoby polowania
- Strategie pozwalające na uniknięcie ataku drapieżnika (strategie obronne zwierząt)
- Strategie obronne roślin.
- Przystosowanie organizmów do roślinożerności.
Chemia:
W ramach zajęć zdalnych z chemii proszę przypomnieć sobie materiał z lekcji poprzednich dotyczący tematów:
- Szereg homologiczny kwasów karboksylowych
- Kwas metanowy
Pod tematem lekcji: Powtórzenie wiadomości o budowie kwasów karboksylowych - za podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na poniższe pytania:
1/ Czy kwasy karboksylowe mogą mieć więcej niż jedną grupę karboksylową? Podaj przykłady takich kwasów.
2/ Wymień szereg homologiczny kwasów dikarboksylowych (do 4 atomów węgla w cząsteczce) uwzględniając ich nazwę systematyczną, zwyczajową oraz podaj przykład ich występowania.
W ramach ćwiczeń proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie:
- a) Podręcznik str. 163
- zadanie 1
- b) Podręcznik str. 160
- zadanie 1
- zadanie 2 (podpunkt: a-d),
- zadanie 3
- zadanie 6
Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.