• 1 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą."
  • 2 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Szczęśliwi, którzy nauczyli swoje dzieci cieszyć się drobnymi rzeczami."
  • 3 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Wychowanie, jeśli nie jest wzorem i miłością, nie jest wychowaniem."
  • 4 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Podstawową siłą pedagogiczną jest dom rodzinny."
  • 5 Miejski Zespół Szkól nr 3
    "Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić."
baner
Filtr
  • Informacja

    Szanowni Państwo w związku z zagrożeniem epidemiologicznym proszę aby Rodzice, którzy jeszcze nie uiścili opłaty za żywienie swoich dzieci za miesiąc marzec 2020 dokonali wpłaty na niżej podany numer rachunku bankowego, po wcześniejszym uzgodnieniu kwoty z Panią Intendent dzwoniąc pod numer 018 353 84 91.  W szczególnych przypadkach możliwa będzie płatność gotówkowa ale również po uzgodnieniu telefonicznym co do dnia wpłaty.

    informujemy, że szkoła jest zamknięta dla osób z zewnątrz, jednak administracja pracuje w godz. od 8.00 do 14.00.

    Nr rachunku bankowego

    BNP PARIBAS

    76 2030 0045 1110 0000 0160 6900

  • Rekrutacja 2020/2021

    SZANOWNI PAŃSTWO

    Dyrekcja Miejskiego Zespołu Szkół nr 3 im. Św. Jana Kantego w Gorlicach INFORMUJE, że:

    Wypełnione WNIOSKIo przyjęcie dziecka na wolne miejsca

    w przedszkolu lub do klasy I szkoły podstawowej

    (do pobrania z naszej strony internetowej)

    na rok szkolny 2020/2021 można przesłać

     DROGĄ MAILOWĄ:

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

     lub zgłosić dziecko

    TELEFONICZNIE nr tel:18 3538491

      w godzinach pracy sekretariatu szkoły, tj. od 8.00 do 14.00  w

    terminie:

    od 16 do 31 marca 2020 r.

    Jeżeli Państwo chcielibyście poznać szkołę, jej ofertę i bazę dydaktyczną – serdecznie zapraszamy w każdej wolnej chwili na naszą stronę internetową: www.mzs3gorlice.pl gdzie znajdziecie Państwo wszystkie potrzebne informacje, dokumenty rekrutacyjne oraz Regulamin rekrutacji (pozostałe informacje zakładka obok)

     

    Wniosek o przyjęcie do Miejskiego Przedszkola nr 2 w Miejskim Zespole Szkół nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach - pdf

    WNIOSEK kandydata do SP OBCY obwód 2020 w Miejskim Zespole Szkół nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach - pdf

  • Materiały dla uczniów

    Informujemy, że wszystkie materiały do nauki w domu udostępniane są na stronie internetowej szkoły, dzienniku elektronicznych lub też w miejscu umówionym wcześniej przez nauczyciela. Materiały codziennie umieszczane są najpóźniej do godziny 11.00. Wszelkie nieścisłości jakie pojawiają się na stronie uprzejmie proszę zgłaszać do wychowawców klas, lub bezpośrednio do administratora strony. 

    Informacje dla wszystkich klas znajdują się poniżej:

                                          przedszkole

    1a                               1b

    2a                               2b

    3a                               3b

                                           4

    5a                               5b

    6a                               6b

    7                               8

  • MATERIAŁY DLA UCZNIÓW

    Bez nazwy

  • Klasa 1a

    24 marca 2020

    Religia

    proszę o uzupełnienie w ćwiczeniach następnych dwóch lekcji związanych z Wielkim Postem

    Edukacja wczesnoszkolna:

    Zadania dla uczniów:
    1. Przeczytaj tekst w podręczniku polonistyczno - społecznym s.28 i opowiedz czym się zajmował Cezary, kiedy musiał zostać w domu.
    2. Ułóż dowolne puzzle.
    3. W zeszycie do języka polskiego wpisz datę poznanym sposobem: 24 marca 2020r. i przepisz po jednej linijce liter i wyrazów: ń, słoń, słońce, oraz zdanie: Ćma lubi spać, kiedy jest słońce. (podr. pol.-społ. s. 77).
    4. Wytnij przykłady działań i wyniki z ćwiczeń matematyczno - przyrodniczych s. 91. Oblicz działania i dopasuj wyniki - przyklej na kartkę. Przepisz przykłady do zeszytu.
    5. O godzinie 3.00 po południu zrób 10 skłonów w prawo, 5 przysiadów i 10 skłonów w lewo.

    23 marca 2020

    Edukacja wczesnoszkolna:

    Poniedziałek, 
    Zadania dla uczniów.
    1.Wykonaj pracę plastyczną „Wiosenny kwiat” . Poszukaj w książce, internecie ilustracji kwiatów, które rozkwitają wiosną np. krokus, przebiśnieg, pierwiosnek, kaczeniec i dowolną techniką wykonaj kartkę do klasowego albumu kwiatów.
    2.W podręczniku polonistyczno – społecznym na s. 28 znajdź wszystkie spółgłoski miękkie ń i zaznacz je niebieskim kolorem.
    3. W zeszycie do j. polskiego zapisz datę poznanym w szkole sposobem : 23 marca 2020 r i narysuj obrazek, w nazwie którego słychać ń np. słoń, słońce, dłoń.
    4. W zeszycie do kaligrafii s.54 poćwicz pisanie litery ń - ćw. 1,2,3.
    5.Poćwicz mierzenie odcinków za pomocą linijki oraz dodawanie i odejmowanie liczb- ćwiczenia matematyczne s.26 i 27.

    16 marca 2020

    Edukacja wczesnoszkolna:

    1.W minionym tygodniu na zajęciach w klasie I dzieci poznały literę ń oraz cyfry 19 i 20. Bardzo proszę, aby czas pobytu dzieci w domu wykorzystać na ćwiczenie techniki czytania i pisania liter oraz wyrazów a także utrwalanie umiejętności matematycznych; dodawania i odejmowania w zakresie 20 (bez przekroczenia progu dziesiątkowego), znajomości nazw i kolejności miesięcy, odczytywania pełnych godzin na zegarach.

    2.Polecamy do ćwiczeń edukacyjne strony internetowe ;matzoo, pisupisu, epodreczniki.pl.

     Język angielski:

    Uczniowie klas 1 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.

    karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

    Religia

    Uczyć się powoli aktów wiary, nadziei, żalu i miłości, w zależności, które się jako pierwsze nauczą po powrocie do szkoły będą mogły zdawać,

  • Odwołanie planowanych konkursów

    Konkurs Palm Wielkanocnych

    Z powodu pandemii koronawirusa, mając na względzie zasady bezpieczeństwa jakie w tym trudnym dla nas czasie obowiązują, Komitet Organizacyjny Konkursu zdecydował się już dziś odwołać tegoroczny Konkurs Palm Wielkanocnych przy Parafii p.w. MBNP w Gorlicach-Gliniku.baner wydarzenia FB ODWOŁANY

    Kangur Matematyczny

    W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 28.05 br.

     

    Gminny Etap Konkursu Ekologicznego

    Ze względu na sytuację epidemiczną etap gminny konkursu ekologicznego zostaje przesunięty na termin późniejszy, o którym uczniowie zostaną w odpowiednim czasie poinformowani. W ramach pracy zdalnej proszę uczniów, którzy dostali się do etapu gminnego o przyswojenie treści i czytanie otrzymanej literatury.

     

    Matematyka Krakowska

    W związku z zarządzeniem Ministerstwa, etap wojewódzki konkursu Krakowska Matematyka 2019/2020 nie odbędzie się planowanym terminie. 

    Jeśli będzie to możliwe, etap wojewódzki zorganizujemy w innym terminie. Poinformujemy o tym poprzez stronę konkursu i e-maile do Szkolnych Opiekunów Konkursu.

  • Informacja dla uczniów

    Informujemy, że w najbliższych dniach za pośrednictwem strony szkoły oraz komunikatów w dzienniku elektronicznym przekazywać będziemy uczniom informacje o propozycjach zdalnego uczenia się, tak aby czas przymusowej przerwy nie był okresem oderwania od nauki. Prosimy często zaglądać na stronę szkoły, gdyż informacje będą często aktualizowane, w szczególności dla klasy 8, która przygotowuje się do egzaminu ósmoklasisty. 

    Informacje dla wszystkich klas znajdują się poniżej:

    KLASY 1a i b

    Edukacja wczesnoszkolna:

    1.W minionym tygodniu na zajęciach w klasie I dzieci poznały literę ń oraz cyfry 19 i 20. Bardzo proszę, aby czas pobytu dzieci w domu wykorzystać na ćwiczenie techniki czytania i pisania liter oraz wyrazów a także utrwalanie umiejętności matematycznych; dodawania i odejmowania w zakresie 20 (bez przekroczenia progu dziesiątkowego), znajomości nazw i kolejności miesięcy, odczytywania pełnych godzin na zegarach.

    2.Polecamy do ćwiczeń edukacyjne strony internetowe ;matzoo, pisupisu, epodreczniki.pl.

    Język angielski:

    Uczniowie klas 1 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.

    karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

    Rodziców uczniów z klas 1 proszę o wejście na stronę  http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie. 

    Religia

    Uczyć się powoli aktów wiary, nadziei, żalu i miłości, w zależności, które się jako pierwsze nauczą po powrocie do szkoły będą mogły zdawać,

     

     

    KLASY 2 a i b

    Edukacja wczesnoszkolna:

    Proszę, aby dzieci czas spędzony w domu wykorzystały na ćwiczenie umiejętności z zakresu programu kl. II w oparciu o np. edukacyjne strony internetowe typu:
    matzoo.pl
    PisuPisu.pl
    Proszę również aby codziennie ćwiczyły tabliczkę mnożenia do 50.

    Język angielski:

    Uczniowie klas 2 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy. Po powrocie do szkoły proszę przynieść wypełnione karty pracy - zostaną one ocenione.

    karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

    Rodziców uczniów z klas 2 proszę o wejście na stronę  http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie. 

    Religia

    Uczniowie, którzy mają zaległości z modlitw proszę o nauczenie się , kto ewentualnie jakie były wysyłane wcześniej na e-dziennik,

     

     

    KLASY 3 a i b

    Edukacja wczesnoszkolna:

    Proszę, aby czas pobytu w domu dzieci wykorzystały na utrwalenie umiejętności i wiadomości z zakresu programowego klasy III w oparciu np. o edukacyjne strony internetowe:
    epodręczniki.pl
    - Matzoo

    - Pisupisu

     Język angielski:

    Uczniowie klas 3 mogą zrobić wszystkie lub wybrane sposród ponizszych kart pracy. Karty, które w nazwie mają słowo "Standard" są nieco łatwiejsze i zawierają zadania wyłacznie z zakresu podstawy programowej, natomiast dla ambitniejszych proponuję karty z dopiskiem "Plus", gdzie są też zadania wykraczające poza wymagania podstawy.

    karta1  karta2   karta3   karta4   karta5  karta6  karta7  karta8

    Rodziców uczniów z klas 3 proszę o wejście na stronę  http://www.anglomaniacy.pl Znajdują się na nich liczne zasoby uporządkowane tematycznie. Dzieci mogą poznawać i utrwalać słownictwo i uczyć się wymowy i pisowni wyrazów w czasie interaktywnych gier i zabaw dostępnych na tej stronie. 

     

    KLASA 4a

    Język polski:

    Bardzo proszę o utrwalanie wiedzy zdobytej w ciągu tego roku szkolnego. Poniżej podaję linki do stron internetowych, na których w formie ciekawych ćwiczeń uczniowie mogą sprawdzić stan swojej wiedzy. Nie do wszystkich zadań podane są rozwiązania, stąd moja propozycja jest taka- jeżeli uczeń chce otrzymać za swoją pracę podczas tych przymusowych ,,ferii” ocenę ,w zeszycie przedmiotowym rozwiązuje zadania do których nie ma odpowiedzi . Zachęcam gorąco do tego, bo jest to doskonała okazja do zdobycia dobrych ocen.

    https://epodreczniki.pl/a/bez-owijania-rzeczownika-w-bawelne/D6aCaUPY4

    https://epodreczniki.pl/a/nie-trac-gruntu-pod-nogami-nie-myl-glosek-z-literami/D1F3v4klS

    https://epodreczniki.pl/a/w-gabinecie-rzeczownikowych-osobliwosci/D6FLBr3ZM

    https://epodreczniki.pl/a/pocztowka-widokowka-adresowa-lamiglowka/DxE1Cwbxj

    https://epodreczniki.pl/a/adresowe-abc/Dhy8GbcJq

    https://epodreczniki.pl/a/co-kryja-znaki/DTQ5K3KZM

    https://epodreczniki.pl/a/wsrod-liter-glosek-i-sylab/DXiq1YsI1

    https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD

    https://epodreczniki.pl/a/slyszymy-gloski-piszemy-litery/DUZTvCphM

    https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s

    https://epodreczniki.pl/a/wsrod-rzeczownikow/DAttnY06r

    https://epodreczniki.pl/a/przymiotnik---blisko-rzeczownika/DgySs481G

    Ponadto proszę o przeczytanie tych dwóch krótkich lektur. OBOWIĄZKOWO !!!!!! Janko Muzykant i Pani Twardowska.

    https://lektury.gov.pl/czytaj/janko-muzykant

    https://lektury.gov.pl/lektura/pani-twardowska

    Matematyka:

     1. Wykonać tematy z ułamków zwykłych - rozszerzanie i skracanie ułamków, ułamki niewłaściwe, ułamek jako wynik dzielenia oraz dodawanie ułamków zwykłych (podręcznik od strony 164 do 174). Wszystkie rozwiązania zadań wpisać do zeszytu przedmiotowego. Przed rozwiązaniem każdego tematu zapoznać się z przykładami podanymi w książce. Dzieci z orzeczeniami wykonują tylko pierwsze zadania oraz ćwiczenia (jeśli czegoś nie rozumieją proszę nie rozwiązywać).

    2. Rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 64 do stony 70. Uzupełnić zeszyt ćwiczeń z wszystkich zaległości (z poprzednich działów również).

    3. Proszę ćwiczyć poznane wiadomości i umiejętności ze strony matzoo, epodręczniki.

    Język angielski:

    Karta pracy do wykonania - grupa 2 - pani R.Tokarskiej - POBIERZ TUTAJ

    Religia:

    Modlitwa Anioł Pański dla tych, którzy jeszcze nie zdawali mogą się uczyć i pozostali uzupełnić braki w ćwiczeniach.

     

     

    KLASY 5a i b

    Matematyka:

    KLASA 5a
    1. Wykonać tematy z podręcznika - dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000... oraz dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000....  (podręcznik do strony 158). Zapisać wszystkie zadania do zeszytu pod każdym tematem. Przed wykonywaniem zadań zapoznać się z przykładami, które są rozwiązane w podręczniku.
    2. Uzupełnić zadania w zeszycie ćwiczeń do strony 79 włącznie z wszystkim zaległościami, które z różnych przyczyn nie były uzupełnione (wszystkie zadania zostaną sprawdzone po porocie do szkoły).
    3. Utrwalać wiedzę z klasy 5 ze stron matzoo.pl oraz epodręczniki.pl. Materiały do ćwiczeń można pobrać tutaj - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.
    KLASA 5b
    1. Uzupełnić ćwiczenia z przerobionego materiału (jeśli ktoś ma braki),
    2.Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione,
    3.Utrwalać wiedzę, korzystając ze squli (rodzice otrzymali zaproszenie ode mnie drogą mailową) 
    4.Powtórzyć wiadomości o ułamkach dziesiętnych.

    Język polski klasa 5a: 

    Dla przypomnienia… ostatnio prosiłam Was o zredagowanie kartki z pamiętnika – (zapiski z 3 wybranych dni) na osobnej kartce.

    Czytanie lektury „Tajemniczy ogród” – wersja on line https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod/

    Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadanie z dialogiem – proszę podjąć próbę uzupełnienia ćw. str.63-64.

    Utrwalenie wiadomości o przysłówku – w zeszycie podr.str.168/1a, proszę o przepisanie do zeszytu def. z podr. ze stron 168-169 i ich zastosowanie przy uzupełnianiu ćw. str.67-68 wg możliwości.

    Język polski klasa 5b:

    Dla przypomnienia… ostatnio prosiłam Was o zredagowanie kartki z pamiętnika – (zapiski z 3 wybranych dni) na osobnej kartce.

    Czytanie lektury „Tajemniczy ogród” – wersja on line https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod/

    Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadanie z dialogiem – proszę podjąć próbę uzupełnienia ćw. str.63-64.

    Utrwalenie wiadomości o zaimku – podr. str. 175/2, 3a ustnie; s.175/3b i 4 pisemnie, ćw. str. 69 cała – proszę o uzupełnienie według możliwości.

    Język angielski 5a:

    Grupa 1 - p.E.Janusz

    Praca ze słownictwem za pomocą aplikacji Quizlet (instrukcja): instrukcja znajduje się również poniżej

    • utrwalenie znajomości słownictwa z rozdziału 4 (lista wyrazów również w podręczniku)
    • słownictwo z rozdziału 5 (lista wyrazów również w podręczniku)

    Grupa 2 - p.R.Tokarska

    Karta pracy do wykonania pani R.Tokarskiej -POBIERZ TUTAJ

     

    Język angielski 5b:

    Grupa 1 - p.E.Janusz

    Praca ze słownictwem za pomocą aplikacji Quizlet (instrukcja): instrukcja znajduje się również poniżej

    • utrwalenie znajomości słownictwa z rozdziału 4 (lista wyrazów również w podręczniku)
    • słownictwo z rozdziału 5 (lista wyrazów również w podręczniku)

    Grupa 2 - p.R.Tokarska

    Karta pracy do wykonania pani R.Tokarskiej -POBIERZ TUTAJ

     

    Geografia:

    krajobrazy świata, pojęcia pogoda, klimat, składniki pogody, klimatogram rysowanie i czytanie klimatogramu, strefy klimatyczne świata- charakterystyka każdej ze stref, strefy krajobrazu.

    Uzupełnić ćwiczenia, w miarę możliwości od strony 61- 90. Zadanie domowe- przygotować opis pogody przez wybrane 7 dni z wypisaniem składników pogody (wiatr, temperatura, ciśnienie, opad) dla Gorlic.

    Biologia:

    W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę sobie przypomnieć materiał z działu „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”. W ramach ćwiczeń kontrolnych proszę o uzupełnienie zadań z zeszytu ćwiczeń „Sprawdź czy potrafisz. Wirusy, bakterie, protisty i grzyby” (strona 59-61).

    Religia:

    Uzupełniać braki w ćwiczeniach, a uczniowie z klasy 5a przypomnieć sobie wiadomości z Drogi Krzyżowej.

     

    KLASY 6a i 6b

    Język polski 6a:

     Bardzo proszę uczniów o przeczytanie lektur ,, Hobbit, czyli tam i z powrotem '' J.R.R. Tolkiena oraz ,, Janko Muzykant ''  Henryka Sienkiewicza.

    Język polski klasa 6b:

    Dla przypomnienia – ostatnio prosiłam Was o przeczytanie tekstów z podr. str. 161-172 i zredagowanie w zeszycie ramowych planów wydarzeń w nich opisanych. (Pamiętajcie o jednolitej formie zapisu planu – albo zdania, albo równoważniki zdań.)

    Jeśli macie taką możliwość, zachęcam Was do oglądnięcia filmu edukacyjnego i wykonania zestawu interaktywnych ćwiczeń celem utrwalenia i powtórzenia wiadomości o LEGENDZIE. https://epodreczniki.pl/b/legenda/P7Lu4KjBb

    Ćwiczenia doskonalące zachowanie spójności tekstu – proszę o zapoznanie się z materiałem oraz o podjęcie próby wykonania zadań z podr. str. 193-195 ustnie oraz pisemnie w ćw. 53-54.

    Czytanie lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” – wersja on line  

    http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Ania%20z%20Zielonego%20Wzgorza.pdf

    Matematyka:

    KLASA 6a

    1. Uzupełnić braki w zeszycie ćwiczeń.
    2. Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione.
    3. Powtórzyć wiadomości z działu FIGURY PRZESTRZENNE, zrobć pisemnie zadania z podręcznika str. 236 i 237(przed klasówką). Wykonać bryły przestrzenne z papieru lub innych materiałów, jeśli jeszcze ktoś chce otrzymać ocenę za dodatkową pracę.
    4. Powtórzyć i ćwiczyć 4 działania na ułamkach zwykłych. Materiały do ćwiczeń można pobrać  - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.
    KLASA 6b
    1. Uzupełnić ćwiczenia z przerobionego materiału (jeśli ktoś ma braki),
    2. Korzystając ze strony gwo /strefa ucznia przeprowadzic testy on-line sprawdzajace wiedzę z działów ,które były przerobione,
    3. Utrwalać wiedzę, korzystając ze squli (rodzice otrzymali zaproszenie ode mnie drogą mailową) ,
    4. Powtórzyć wiadomości z działu FIGURY PRZESTRZENNE, zrobć pisemnie zadania z podręcznika str. 236 i 237(przed klasówką),
    5. Powtórzyć i ćwiczyć 4 działania na ułamkach zwykłych - dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych.

    Język angielski:

    Karta pracy do wykonania - 6a - pani R.Tokarskiej - POBIERZ TUTAJ

    Geografia:

    Rolnictwo Danii i Węgier, przemysł i usługi we Francji, energetyka w Europie, turystyka w Europie Południowej, sąsiedzi Polski (wymienić i pokazać sąsiadów Polski wraz ze stolicami, atrakcje turystyczne Czech i Słowacji, przemysł Niemiec, walory kulturowe na Litwie i Białorusi).

    W miarę możliwości uzupełnić ćwiczenia od strony 65- 89. Zadanie domowe - przygotować w formie pokazu slajdów (minimum 12) walory turystyczne poznanych krajów (minimum 4 kraje)

    Biologia:

    W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę uczniów o zapoznanie się z treścią podręcznika dotycząca tematu: „Ryby – kręgowce środowisk wodnych” (strona: 83).

    W zeszycie przedmiotowych proszę zapisać temat lekcji: Przystosowanie ryb do życia w wodzie. Na podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:

    1. W jaki środowisku żyją ryby?
    2. Wyjaśnij, co to znaczy, że ryby są zwierzętami zmiennocieplnymi.

    W trzecim punkcie lekcji proszę napisać: 3. Budowa ciała ryb.Następnie przy pomocy ołówka należy schematycznie narysować ciało ryby i zaznaczyć wskazane elementy budowy ciała:

    1. Opływowy kształt ciała
    2. Łuski
    3. Pokrywy skrzelowe
    4. Płetwa grzbietowa
    5. Płetwa ogonowa
    6. Płetwy piersiowe
    7. Płetwy brzuszne
    8. Oczy

    Poniżej znajdują się cechy budowy ryb oraz przystosowania do życia w wodzie. W punkcie czwartym pod tematem lekcji proszę skonstruować tabele w której do wymienionych cech budowy dopasujecie odpowiednie przystosowania do życia w wodzie.

    Cechy budowy ryb:

    1. Opływowy kształt ciała
    2. Łuski
    3. Płatkowate skrzela
    4. Pokrywy skrzelowe
    5. Linia boczna
    6. Płetwy: grzbietowa i ogonowa
    7. Płetwy: piersiowe i brzuszne

    Przystosowanie ryby do życia w wodzie:

    - ułatwia pokonywanie oporów wody

    - tworzą twardy i sztywny pancerz, który chroni ciało przed uszkodzeniami

    - pozwalają utrzymać równowagę oraz umożliwiają sterowanie ciałem

    - odbiera informacje o kierunku i szybkości ruchów wody, co ułatwia orientowanie się w środowisku

    - przeprowadzają wymianę gazową

    - pozwalają utrzymać równowagę

    - zapewniają stały przepływ wody przez skrzela

    W piątym punkcie lekcji proszę wyjaśnić jak oddychają ryby?

    Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

    Technika:

    https://pl.kazaplan.com/

    Zarejestrować się na stronie programu

    Stworzyć projekt mieszkania lub domu z zastosowaniem programu z podanej strony internetowej i zapisać w serwisie kazaplan.

    Podstawy obsługi programu były realizowane  na lekcji w szkole.

     

     

    KLASA 7

    Matematyka:

    1. Ćwiczyć rozwiązywanie równań z podręcznika wszystkie zadania przerobić do zeszytu str 192 - 196 (jeśli już, któreś było wpisane do zeszytu to pominąć).

    2. Ćwiczyć rozwiązywanie równań  wykorzystująć przykłady ze zbioru zadań.

    3. Uzupełnić ćwiczenia do strony 83 (wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły).

    4. Nadrobić zaległości i utrwalić wiadomości z wyrażeń algebraicznych. Wykorzystywać do ćwiczeń podręcznik i zbiór zadań. 

    5. Można ćwiczyć też poznane wiadomości i umiejętności z wyrażeń algebraicznych i równań za pomocą stron internetowych np. matzoo.pl

    Język polski:

     Dla przypomnienia…ostatnio prosiłam Was o pisemne przedstawienie w punktach historii znajomości Ligii i Marka Winicjusza (w zeszycie). (Pamiętajcie o jednolitej formie zapisu – albo zdania, albo równoważniki zdań.)

    Charakterystyka Ligii LUB Marka Winicjusza – na podstawie filmu oraz książki „Quo vadis” proszę podjąć próbę wykonania zadań w zeszycie ćwiczeń ze str. 122/1 i 123 cała.

    (DLA CHĘTNYCH wysłuchanie e-lekcji i wykonanie multimedialnych ćwiczeń, zgłębiających zagadnienie charakterystyki bohatera literackiego - https://epodreczniki.pl/a/opisujemy-swoj-wyglad-i-charakter/D37tW7wSj

    Proszę Was o powtórzenie wiadomości ze słowotwórstwa (podstawowe pojęcia, analiza słowotwórcza, typy formantów) + poszerzenie ich o temat: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce. – spróbować zmierzyć się z zadaniami z podr. str. 163-166 (ustnie), ćw. str. 51/1, str. 52 i 53 całe.

    Czytanie lektury „Balladyna” – wersja on line

    https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/balladyna/

    Geografia:

    Energetyka w Polsce(rodzaje elektrowni – napisać na rozdanych mapach przykłady), gospodarka morska (wpisać na mapach większe porty morskie), samodzielnie wykonać test sprawdź czy potrafisz ze strony 90-92, turystyka Polski (rodzaje, walory przyrodnicze naszego województwa)

    W miarę możliwości uzupełnić ćwiczenia od strony 86-97, zadanie domowe - przygotować pokaz slajdów (min 12) walory turystyczne Polski (np. zabytki, Parki Narodowe, zabytki wpisane na listę UNESCO itp.)

    Fizyka

    Powtórzyć z działu Dynamika rozdział „Pierwsza zasada dynamiki Newtona” str 162-168 –podręcznik.

     Biologia:

    W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę zapoznać się z tekstem w podręcznik pt. Budowa i działanie układu wydalniczego.

    W zeszycie przedmiotowych proszę napisać temat lekcji: Budowa i działanie układu wydalniczego. Na podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:

    1. Wymień funkcje układu wydalniczego.
    2. Podaj przykłady substancji wydalanych z organizmu człowieka i wymień narządy biorące udział w ich wydalaniu.
    3. Wyjaśnij różnicę między wydalaniem a defekacją.

    W punkcie czwartymlekcji proszę narysować i opisać budowę nerki, uwzględniając następujące elementy budowy:

    - kora nerki

    - rdzeń nerki

    - miedniczka nerkowa

    W punkcie piątym lekcjiproszę do wymienionych elementów budowy układu wydalniczego dopisać funkcję jaką pełnią:

    1. Nerki
    2. Moczowody
    3. Pęcherz moczowy
    4. Cewka moczowa

    Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

    Chemia:

    W ramach zajęć zdalnych z chemii proszę przypomnieć sobie materiał z lekcji poprzednich dotyczący tematów:

    1. Równania reakcji chemicznych
    2. Prawo stałości składu związku chemicznego
    3. Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych

    W ramach ćwiczeń proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie:

    1. Podręcznik str. 147

    - zadanie nr 1 (podpunkt: a-d),

    - zadanie 2 (podpunktu a-f)

    - zadanie 3 (podpunkt a-d)

    1. Podręcznik str. 141

    - zadanie 1 (podpunkt: a-b),

    - zadanie 2 (podpunkt: a-b),

    - zadanie 3

    1. c) Podręcznik str. 136

    - zadanie 1

    - zadanie 2 (podpunkt: a-e),

    - zadanie 3 (podpunkt: a-f),

    - zadanie 4 (podpunkt: a-f),

    - zadanie 5

    Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

     

     

    KLASA 8

    Język polski:

    1. Bardzo proszę uczniów o zapoznanie się z testami ósmoklasisty, które pojawią się 16 marca w Dzienniku Gazeta Prawna ( j.polski , matematyka , j.angielski ) oraz rozwiązanie zadań.   
    2. Powtórzyć treść lektur : ,, Syzyfowe prace ", ,, Kamienie na szaniec '', ,, Pan Tadeusz ''.
    3. Uzupełnić zadania w ćwiczeniach, str. 71, 72, 73, 74, 75, 118, 119.     
     

    Matematyka:

    1.Bardzo proszę uczniów o zapoznanie się z testami ósmoklasisty, które pojawią się 17 marca w Dzienniku Gazeta Prawna oraz rozwiązanie zadań. 

    2. Proszę rozwiązywać testy, które będą pojawiać się na stonie internetowej (nie trzeba ich drukować, tylko rozwiązania z numerem testu wpisać do zeszytu, wszystkie testy zostaną sprawdzone i omówione po powrocie do szkoły).

    test 1 - pobierz

    Geografia:

    Ludność Ameryki północnej i południowej, rolnictwo oraz walory przyrodnicze na przykładzie Kanady i Stanów Zjednoczonych, USA – potęga światowa, proszę w mirę możliwości uzupełnić ćwiczenia z podanym materiałem oraz wykonać test sprawdź czy potrafisz z ćwiczeń i podręcznika.

    Zadanie domowe - przygotować pokaz slajdów z walorami turystycznymi Kanady i Stanów Zjednoczonych (min 15 slajdów)

    Fizyka:

    Powtórzyć z działu Drgania i falerozdział „Ruch drgający” str158-164-podręcznik.

    Biologia:

    W ramach zajęć zdalnych z biologii proszę zapoznać się z tekstem w podręcznik pt. Drapieżnictwo. Roślinożerność.

    W zeszycie przedmiotowych pod tematem lekcji: Drapieżnictwo. Roślinożerność. – proszę opracować poniższe zagadnienia.

    1. Przystosowanie zwierząt do drapieżnictwa.
    2. Sposoby polowania
    3. Strategie pozwalające na uniknięcie ataku drapieżnika (strategie obronne zwierząt)
    4. Strategie obronne roślin.
    5. Przystosowanie organizmów do roślinożerności.

    Chemia:

    W ramach zajęć zdalnych z chemii proszę przypomnieć sobie materiał z lekcji poprzednich dotyczący tematów:

    1. Szereg homologiczny kwasów karboksylowych
    2. Kwas metanowy

    Pod tematem lekcji: Powtórzenie wiadomości o budowie kwasów karboksylowych - za podstawie treści podręcznika proszę w zeszycie odpowiedzieć na poniższe pytania:

    1/ Czy kwasy karboksylowe mogą mieć więcej niż jedną grupę karboksylową? Podaj przykłady takich kwasów.

    2/ Wymień szereg homologiczny kwasów dikarboksylowych (do 4 atomów węgla w cząsteczce) uwzględniając ich nazwę systematyczną, zwyczajową oraz podaj przykład ich występowania.

    W ramach ćwiczeń proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie:

    1. a) Podręcznik str. 163

    - zadanie 1

    1. b) Podręcznik str. 160

    - zadanie 1

    - zadanie 2 (podpunkt: a-d),

    - zadanie 3

    - zadanie 6

     Efekty Waszej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

  • Apel do uczniów

    Drodzy uczniowie mamy do Was wielką prośbę:

    Wasi rodzice i dziadkowie kochają Was bezinteresowną miłością. Tak wielką, że byli i są gotowi oddać wszystko dla Waszego zdrowia i szczęścia. Poświęcali Wam swój czas, opiekowali się Wami, uczyli, bawili, pilnowali, strzegli, czuwali, gdy byliście chorzy. Mogliście liczyć na ich wsparcie, gdy byliście wystraszeni i zagubieni. Wiemy, że ich kochacie i szanujecie – dajcie im szansę na przeżycie epidemii – posiedźcie przez najbliższe tygodnie w swoich domach. Galerie, imprezy, boiska mogą poczekać. Nie skazujcie swych najbliższych na ryzyko z powodu koronawirusa.

    Najbliższe dwa tygodnie nie traktujcie jak ferie i całkowicie wolny czas przeznaczony na zabawę. Zwracamy się zwłaszcza do uczniów klasy ósmej. Już niedługo, czeka Was pierwszy, bardzo poważny egzamin, który zdecyduje między innymi do jakiej szkoły będziecie uczęszczali od przyszłego roku szkolnego. Dlatego prosimy, sięgajcie po zeszyty i podręczniki jak najczęściej, wykorzystajcie każdą wolną chwilę do powtórzenia i poszerzenia wiadomości. Śledźcie w tym celu różne programy i portale edukacyjne (zwłaszcza www.epodreczniki.pl), informacje umieszczane przez Waszych nauczycieli na naszej stronie internetowej szkoły i poprzez e-dziennik. Postarajmy się wspólnie, by ten czas nie był czasem całkowicie straconym.

  • Ogłoszenie

    Szanowni Państwo! w związku z decyzją o zawieszeniu pracy szkół i przedszkoli na terenie całego kraju informuję:
    REKOLEKCJE - zostały odwołane, przedszkole i szkoła w dniach 12 i 13 marca będzie pracować na zasadzie dyżuru i będą się odbywać tylko zajęcia opiekuńcze dla dzieci, które nie będą mieć zapewnionej opieki.
    Od poniedziałku tj. od 16 marca przez 2 tygodnie przedszkole i szkoła będą zamknięte - proszę o zapewnienie opieki we własnym zakresie.
    Poniżej zamieszczam fragment komunikatu ze strony MEN dla rodziców i uczniów.

    Rodzicu,

    1. ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i
        13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
    2. zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
    3. jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
    4. przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
    5. rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
    6. śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

    Uczniu,

    pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
    przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
    odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
    przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

    Jeżeli w najbliższym czasie będą się pojawiały nowe informacje będziemy je przekazywać drogą mailową i umieszczać na stronie www szkoły. Informuję, że sekretariat szkoły będzie pracować normalnie. Pozdrawiam K. Michalik

     
     
  • Warsztaty modelarskie w klasie 2a

    z aparatu 067We wtorek, 18 lutego 2020, gościliśmy u siebie na lekcji Pana Jakuba Kaczmarczyka, pasjonata historii, który w niecodzienny sposób próbował w nas zaszczepić zainteresowanie I wojną światową oraz modelarstwem. Zajęcia rozpoczęły się od oglądania modeli domków, mostu, czołgu, okopów z I Wojny Światowej – fragmentów makiety, którą nasz gość buduje, chcąc w ten sposób lepiej poznać różne wątki I Wojny Światowej. Następnie sami budowaliśmy modele domków z różnych materiałów. Była to żmudna i wymagająca cierpliwości praca, która przyniosła wspaniałe efekty.  Nasz gość powiedział, że jeżeli będziemy zainteresowani, to pod jego kierunkiem możemy uczyć się, jak budować modele różnych budowli i stworzyć własną makietę.

  • Rekolekcje

    Plan rekolekcji wielkopostnych 11 - 13 marca 2020 r. dla uczniów MZS nr 3

    Środa - 11 marca

    (Uczniowie z klas 1- 4 SP przychodzą bepośrednio do kościola w Gorlicach - Gliniku na godzinę 9:00, a z klas 5-8SP przychodzą bezpośrednio do kościoła na 9:45)

    9;00 - katecheza dla klas 1-4 SP

    9:45 - przygotowanie do Eucharystii - przychodzą klasy 5-8 SP

    10.00 - Eucharystia w kościele dla wszystkich

    11.00 - Dzieci z klas 1-4 SP kończą

    11.00 - katecheza dla klas 5-8 SP

    11.45:- Dzieci i młodzież z klas 5-8 SP kończą.

     

  • Półkolonia - informacja

    Jeśli nie uwierzysz w to, że możesz wygrać, przegrasz zanim zaczniesz ćwiczyć!
    PÓŁKOLONIA 2020
     W MIEJSKIM ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 GORLICE
     
    TERMINY:         I. 29.06-03.07.2020
                                 (około 400 zł)       
                              II. 06-10.07.2020
                                  (około 450 zł)
     
    KOSZTY: PODANE KWOTY SĄ BEZ DOFINANSOWANIA URZĘDU MIASTA, A DOFINANSOWANIE BĘDZIE ZALEŻNE OD LICZBY UCZESTNIKÓW.
     
    ATRAKCJE:
    -GRY I ZBAWY NA BOISKU SZKOLNYM, orliku, Parku Miejskim
    - mecze piłki nożnej, FLAGI, piłki siatkowej
    - wyjścia do kina, basen, muzeum, ogniska, rajdy szlakami Beskidu Niskiego, spotkania z ratownikami GOPR, WOPR, Straży Pożarnej
    -wycieczki: Skamieniałe Miasto Ciężkowice, Park Linowy Siary,Trampoliny Nowy Sącz, Muzeum Szkła z warsztatami w Krośnie, Muzeum Czekolady z warsztatami w Korczynie, Platforma widokowa w Krynicy
     
    OBIADY W KAŻDYM DNIU, zgłoszenia do 13.03.2020 u wychowawców klas
     
  • I miejsce dziewcząt w zawodach unihokeja

    IMG 20190325 141308Gorlicka Trójeczka najlepsza wśród dziewcząt w zawodach unihokeja Szkół Podstawowych, chłopcy zajmują II miejsce

  • SMOKi z Trójki

    IMG 20190314 141739Program Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki (SMOK) ma na celu zachęcenie młodych ludzi do uprawiania koszykówki, ale również pokazanie im, że ruch to zdrowie. Program daje możliwość przygotowania ogólnorozwojowego i sprawnościowego oraz naukę i doskonalenie umiejętności gry w koszykówkę dzieci w nim uczestniczących. Głównym celem projektu jest zachęcenie dziewcząt i chłopców do uprawiania koszykówki i pokazanie im, że można aktywnie spędzić czas na treningach, a nie tylko przed komputerem. Dzieci, które uczęszczają systematycznie na zajęcia usprawniają swoje umiejętności motoryczne. Na zajęciach pracujemy głównie nad elementami technicznymi, ale nie tylko.

  • Rekrutacja na szkolenia komputerowe.

    Urząd Miejski w Gorlicach zaprasza do udziału w bezpłatnych szkoleniach komputerowych organizowanych w ramach projektu „E – Gorliczanie. Szkolenia komputerowe dla mieszkańców Miasta Gorlice” finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

    więcej informacji na stronie URZĘDU MIASTA GORLICE

  • Konkurs Palm Wielkanocnych

    baner konkurs v2Zapraszamy serdecznie wszystkich do udziału w IV edycji Konkursu Palm Wielkanocnych organizowanego przez Parafię Rzymskokatolicką p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Gorlicach-Gliniku oraz Miejski Zespół Szkół nr 3 w Gorlicach.

    Więcej informacji znajdziecie Państwo w Regulaminie klikając w link: https://drive.google.com/file/d/1ojJFtA4nTNbnD7kWBZIJq1gwSEIUDgJk/view?fbclid=IwAR1lkyQ-z5kkTdjXRRFcawz5iUgS9AbqbuNCFM0zte4wST_mPhFEZILQHUE

    Zainteresowani wzięciem udziału w Konkursie są zobowiązani zgłosić swój udział do 8 kwietnia 2019 roku podając dane do kontaktu, kategorię przygotowywanej palmy oraz wyrażając zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych oraz swojego dziecka:

    ● osobiście w sekretariacie MZS nr 3 składając wypełniony formularz zgłoszeniowy, do pobrania klikając w link: https://drive.google.com/file/d/1KIUf8x6BggkGh-elRmvhfaRAAC7v2j3b/view?fbclid=IwAR0ksnfEa3p9VgxC7LrHeImvhk3zKbrwM7TNTZyIB-tws7RMQUoqCC03EBc

  • Dla zielonej Wiosny – mamy uśmiech radosny!

    38Obchody Pierwszego Dnia Wiosny na stałe wpisały się w kalendarz imprez i uroczystości naszej szkoły. Zieleń to kolor, który zdominował w tym dniu nie tylko stroje uczniów, ale pojawił się także w przyniesionym przez nich do szkoły drugim śniadaniu. Pomysłowość dzieci i rodziców w skomponowaniu „zielonego” posiłku była godna podziwu, bo w menu pojawiły się m. in. soki i gotowane warzywa.

         Zadaniem dzieci było też przygotowanie „zielonych” zagadek   dotyczących tematyki wiosennej. W klasach uczniowie rozwiązywali „zielone zadania”,  związane z ekologią i ochroną przyrody oraz wykonywali plakat o wiośnie i jej zwiastunach. Podczas tych zajęć okazało się, że maluchy nie mają wcale „zielono w głowie” i doskonale radzą sobie z różnymi łamigłówkami oraz    wiedzą jak dbać o naszą planetę.

     

  • Festiwal Matematyki w Naszej Szkole

    DSCN345812 marca 2019 roku obchodziliśmy w naszej szkole już po raz drugi Dzień Matematyki. W ten sposób przyłączyliśmy się czynnie do tysięcy polskich szkół, które  celebrowały to nietypowe święto „królowej nauk”. Inicjatorem i organizatorem Dnia Matematyki w Polsce jest Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve.

    Dzień Matematyki w Trójce został zainaugurowany przez nauczycielkę matematyki, panią Karolinę Maszewską, która przy współpracy z innymi pedagogami, zorganizowała szereg konkurencji i zabaw matematycznych dla klas 4 – 8 szkoły podstawowej oraz klasy III gimnazjum.

    Podczas przeprowadzonych w tym dniu Matematycznych Mistrzostw, uczniowie zmagali się m.in. z łamigłówkami, zagadkami zapałczanymi, sudoku, układaniem tangramów, z grą w bingo matematyczne, kalamburami matematycznymi. Celem tych różnorodnych gier i zadań było przekonanie uczniów, że matematyka jest ciekawa, potrzebna i może być dla każdego pasjonującą przygodą intelektualną. Dodatkowe zadania polegające na wykonaniu plakatu na temat wylosowanego sławnego matematyka oraz rozwiązaniu krzyżówki gigant, uczniowie wykonali już tydzień wcześniej, a w Dniu Matematyki odbyła się ich prezentacja.

  • Czekamy na wiosnę

    20190315 141516"Gdy za oknem deszcz i plucha, zła to pora dla malucha..." Ale nie dla maluchów z Naszego Przedszkola. Mimo, iż pogoda na to nie wskazuje, to wiosna zbliża się wielkimi krokami. Przez ostatnie dni dzieci z grupy Biedronek poznawały pierwsze oznaki wiosny oraz próbowały odnaleźć je w otaczającym środowisku. Aby przywołać wiosnę na czas, Biedronki przyniosły do przedszkola kolorowe warzywa i inne składniki, z których stworzyły pyszne kanapki. Samodzielne wykonanie sprawiło wiele radości dzieciom i ich brzuszkom, a po uczcie w naszej sali pojawiły się pierwsze tego dnia promienie słońca.

  • Wybory MISS w przedszkolu z okazji Dnia Kobiet

    53708066 824615767887247 4666189256492843008 nDnia 8 marca przedszkolaki z grupy „Wesołe Skrzaty”+ w nietypowy sposób obchodziły Dzień Kobiet. Po śniadaniu odbyła się Gala Wyborów Miss. Chłopcy z grupy wcielili się w rolę jurorów którzy oceniali kandydatki w wielu kategoriach. Wszystkie dziewczynki wykonywały zadania za które przyznawane były punkty. Przyznane zostały następujące tytuły:

    • MISS NAJDŁUŻSZEGO KUCYKA
    • MISS NAJSZYBSZEGO LICZENIA
    • MISS RÓWNOWAGI
    • MISS SZYBKOŚCI
    • NAJBARDZIEJ ROZEŚMIANA MISS
    • NAJBARDZIEJ ROZSKAKANA MISS
  • Informacja dla rodziców

    SZANOWNI PAŃSTWO RODZICE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

    Dyrekcja Miejskiego Zespołu Szkół nr 3 im. Św. Jana Kantego w Gorlicach INFORMUJE, że

    Z DNIEM 11 MARCA 2019 r. rozpoczynamy REKRUTACJĘ:

    1. dzieci w wieku przedszkolnym do Miejskiego Przedszkola nr 2,
    2. dzieci 7-mio letnie zamieszkałe poza obwodem naszej szkoły do klasy I Szkoły Podstawowej,

    Równocześnie informujemy, że nadal przyjmujemy zgłoszenia do klasy I szkoły podstawowej dzieci, których Rodzice nie dokonali tego obowiązku a, zamieszkują w obwodzie naszej szkoły

     Zapisu dziecka do przedszkola i do szkoły podstawowej można dokonać w godzinach pracy sekretariatu szkoły, tj. od 7.30 do 14.30 w terminie:

     od 11 marca do 29 marca 2019 r.

    - prosimy o zabranie ze sobą dowodu osobistego.

    Jeżeli Państwo chcielibyście osobiście warunki pracy przedszkola i szkoły podstawowej, ich ofertę i bazę dydaktyczną – serdecznie zapraszamy w każdej wolnej chwili do szkoły lub na naszą stronę internetową: www.mzs3gorlice.pl

    ZANOWNI PAŃSTWO RODZICE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

    Dyrekcja Miejskiego Zespołu Szkół nr 3 im. Św. Jana Kantego w Gorlicach INFORMUJE, że

    Z DNIEM 11 MARCA 2019 r. rozpoczynamy REKRUTACJĘ:

    1.    dzieci w wieku przedszkolnym do Miejskiego Przedszkola nr 2,

    2.    dzieci 7-mio letnie zamieszkałe poza obwodem naszej szkoły do klasy I Szkoły Podstawowej,

    Równocześnie informujemy, że nadal przyjmujemy zgłoszenia do klasy I szkoły podstawowej dzieci, których Rodzice nie dokonali tego obowiązku a, zamieszkują w obwodzie naszej szkoły

    Zapisu dziecka do przedszkola i do szkoły podstawowej można dokonać w godzinach pracy sekretariatu szkoły, tj. od 7.30 do 14.30 w terminie:

    od 11 marca do 29 marca 2019 r.

    - prosimy o zabranie ze sobą dowodu osobistego.

    Jeżeli Państwo chcielibyście osobiście warunki pracy przedszkola i szkoły podstawowej, ich ofertę i bazę dydaktyczną – serdecznie zapraszamy w każdej wolnej chwili do szkoły lub na naszą stronę internetową: www.mzs3gorlice.pl

  • NIESAMOWITE SPOTKANIE ZE WSPANIAŁYMI LUDZMI

    20180322 103605W dniu 22.03.2018r. przedszkolaki z Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Gorlicach miały zaszczyt uczestniczyć w warsztatach artystycznych zorganizowanych przez pracowników i podopiecznych Dziennego Ośrodka Wsparcia w Gliniku. Dzieci miały możliwość samodzielnego wykonania zajączków na drewnianej łyżce, lepienia figurek wielkanocnych w glinie oraz uczestnictwo w warsztatach muzycznych, gdzie poznawały różne instrumenty muzyczne, na których miały możliwość grać i tworzyć autorskie melodie. Spotkanie przyniosło dużo wrażeń zarówno przedszkolakom jaki i podopiecznym.

  • Barwne powitanie kalendarzowej wiosny!

    IMG 0077

    Aura za oknem nie przekonuje nas, że dzisiejsza kartka z kalendarza potwierdza fakt rozpoczęcia wiosny. Samorząd Uczniowski postanowił z okazji nadejścia tak upragnionej pory roku zorganizować happening, mający na celu stworzenie barwnej tęczy – oznaki wiosny. Każdej klasie przypisano dany kolor lub wiosenny gadżet, a następnie uczniowie utworzyli tęczowe barwy i gromkim okrzykiem powitali wiosnę. Wcześniej przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego sporządzili statystyki, która klasa na dzisiejsze lekcje przybyła przebrana w jednolicie barwne stroje lub zaopatrzyła się w wiosenny gadżet w postaci kolorowego parasola, kapelusza czy kolorowej chusty.

  • Przedświąteczne odwiedziny wolontariuszy w gorlickim szpitalu

             20180316 162813   Dnia 16.03.2018r. wolontariusze naszej szkoły udali się do Zespołu Szkół w Stróżówce, by wspólnie ze swoimi koleżankami i kolegami z MZS nr 1, MZS nr 5 w Gorlicach oraz gospodarzami uczestniczyć w corocznych warsztatach plastycznych, które stały się tradycją dla naszych szkolnych klubów wolontariatu. Celem tego przedświątecznego spotkania była nie tylko integracja wolontariuszy, ale przede wszystkim przygotowanie wielkanocnych stroików i ozdób dla pacjentów gorlickiego szpitala. W warsztatach z naszej szkoły uczestniczyli następujący uczniowie: Nikola Bugno, Laura Felenczak, Emilia Tokarz, Klaudia Dziadosz, Natalia Kozyra, Daria Płazińska i Adrian Fugiel.

  • Nauka jazdy na nartach w ramach projektu "Jeżdżę z głową"

    20Grupa uczniów z klas czwartych szkoły podstawowej naszej szkoły podczas ferii zimowych uczyła się jeździć na nartach, dzięki dotacji pozyskanej przez Miasto Gorlice z programu „Jeżdżę z głową”, realizowanego przez Województwo Małopolskie. Program uczy nie tylko podstaw jazdy, ale przede wszystkim wpaja bezpieczne nawyki, zasady korzystania ze stoków narciarskich czy tras biegowych.

  • Dzień Matematyki

    DSCN2932Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 r. Od tego czasu było organizowane co roku w każdą pierwszą środę marca. W pierwszych obchodach tego święta wzięło udział 286 tys. uczniów z 98 krajów świata. Światowy Dzień Matematyki z każdym rokiem rozrastał się. W 2012 roku wzięło w nim udział prawie 6 mln uczniów z całego świata.

    W Polsce, pierwsze ogólnopolskie obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku, ich inicjatorem było Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju4improve, a wzięło w nich udział ponad 100 szkół z całej Polski. W 2017 roku zgłosiło się już ponad 2250 szkół, a w 2018 roku przystąpiła po raz pierwszy również nasza szkoła.

    Dzień ten został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.

  • Sponsorzy III konkursu palm

    sponsorzy2018officialv4

  • Rekolekcje 12 - 14 marca 2018

    REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

    Zanurzyć się w Bogu...

     12 marca- Bóg? Kim On jest?

    Wszystkie dzieci przychodzą bezpośrednio do kościoła w Gorlicach-Gliniku na godz. -9.00

    9.00- Odkryć w życiu Boga...- katecheza dla wszystkich

    10.00- Miłość ponad wszystko... -droga krzyżowa

    11.00- Ci, którzy szukają - znajdują! -Eucharystia w kościele dla wszystkich

    Ok. 11.45 - zakończenie dla wszystkich

  • Pierwsze półrocze w klasie 4a sportowej

    5Jesteśmy po pierwszym półroczu zmagań sportowych i nauki. Średnią mamy wysoką a i sukcesów sportowych nie brak. Braliśmy udział w zawodach  pływackich i łyżwiarskich. Codziennie ćwiczymy na różnych obiektach sportowych. Dzięki uprzejmości państwa Wróbel korzystamy z urządzeń „ Fabryki Sportu:, jeździmy na basen, lodowisko, oraz ćwiczymy na sali.

  • Wiosenny news "TRÓJKI"

    IMG 3449Wiosna – cieplejszy wieje wiatr,

    Wiosna – znów nam ubyło lat,

    Wiosna, wiosna wkoło, rozkwitły bzy…

    Słowa piosenki zespołu Skaldowie wprowadziły uczniów MZS nr 3 w Gorlicach w radosny nastrój i zainaugurowały I edycję szkolnego show „Czy twoja twarz brzmi znajomo?”, której organizatorem był Samorząd Uczniowski. W tym artystycznym przedsięwzięciu wzięło udział 34 wykonawców od 1 klasy szkoły podstawowej do 3 klasy gimnazjum. Na scenie zaprezentowali się soliści, zespoły wokalne i kabarety. Wśród znanych i lubianych twarzy znalazły się m.in. Zenek Martyniuk, Magda Gessler, Lady Gaga, Ewelina Lisowska, Ewa Farna czy Natalia Nikiel. Jury, na czele z panem dyrektorem Krzysztofem Michalikiem, wyłoniło najlepszych z najlepszych,

  • Rekrutacja

    1 Rekrutacja do publicznych przedszkoli i klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny 2017/2018

    Szanowni Rodzice,

    Informujemy, że w miesiącu marcu trwa nabór kandydatów do klas pierwszych dla dzieci zamieszkałych w obwodach szkół podstawowych oraz składanie przez rodziców deklaracji o kontynuacji wychowania przedszkolnego w przedszkolach.

    Szkoły podstawowe

    Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły, przyjmowane są z urzędu na podstawie zgłoszeniai nie podlegają rekrutacji.

    Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata. Oświadczenie składa się po rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

    Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła podstawowa będzie dysponować wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.

    Szczegółowe terminy rekrutacji oraz kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełniania tych kryteriów, a także liczbę punktów możliwą do uzyskania za poszczególne kryteria zgodnie z obowiązującymi przepisami zostaną określone i podane do publicznej wiadomości nie później niż do dnia 15 kwietnia 2017 r.

    Miejskie przedszkola

    Postępowanie rekrutacyjne do przedszkoli miejskich przeprowadza się na wolne miejsca w przedszkolu.

  • II konkurs Palm Wielkanocnych

    imagesedParafia rzymskokatolicka p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Gorlicach - Gliniku oraz Miejski Zespół Szkół nr 3 w Gorlicach serdecznie zapraszają wszystkich chętnych do udziału w II konkursie PALM WIELKANOCNYCH.
    Konkurs ma charakter otwarty. Uczestnikami konkursu mogą być osoby indywidualne, rodziny, instytucje, organizacje społeczne oraz szkoły. Zainteresowani wzięciem udziału w Konkursie są zobowiązani zgłosić swój udział do dnia 3 kwietnia 2017 roku podając dane do kontaktu i kategorię przygotowywanej palmy:
    osobiście lub telefonicznie w sekretariacie MZS nr 3 pod numerem 18 353 84 91
    mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Informacja w sprawie sieci szkół od 2017/2018

    animated info sign image 0007Uchwała w sprawie projektu sieci Szkół przyjęta Uchwałą Nr 363/XXX/2017 roku Rady Miasta Gorlice uzyskała pozytywną opinię Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz oświatowych związków zawodowych.

    30 marca 2017 roku na sesji Rady Miasta Gorlice  będzie procedowana uchwała w sprawie dostosowania sieci szkól podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą Prawo Oświatowe, na okres od 1 września 2017 r. do dnia
    31 sierpnia 2019 roku.

    Tekst uchwały: Uchwała w sprawie sieci szkół

    Źródło: BIP UM w Gorlicach

  • Mruczące i miauczące podziękowania

    IMG 3109
    W miesiącu lutym, uczniowie naszej szkoły i przedszkola, odpowiadając na zaproszenie Dyrektor Przedszkola TPD „ Chatka Misia Uszatka” – p. Agnieszki Kaczmarczyk, włączyli się w akcję zbiórki karmy dla kotów, będących pod opieką gorlickiej Fundacji PsyStań dla Zwierząt.

    Młodsi i starsi uczniowie, a także przedszkolaki przynosiły do MZS nr 3 w Gorlicach karmę i żwirek, ucząc się przy tym odpowiedzialności oraz wrażliwości na los pokrzywdzonych i porzuconych zwierząt, uświadamiając sobie, że są to istoty, które potrzebują opieki i swojego miejsca.

  • „Życie na pełnej petardzie” - rekolekcje

    Rekolekcje dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum

    6-7 marca

      SP I-III SP IV-VI Gimnazjum
    8:00-8:45 Film - szkoła Film - szkoła Spotkanie z rekolekcjonistą (na Sali)
    9:10-10:00

    Krótkie spotkanie na Sali z rekolekcjonistą a potem

    Praca w klasach – plastyczne – z wychowawcą lub animatorem

    Spotkanie na Sali z rekolekcjonistą

    a potem

    Praca w klasach – plastyczne – z wychowawcą lub animatorem

    Praca w klasach (z wychowawcą)
    10:20- 11:00 Spotkanie z rekolekcjonistą na sali Spotkanie z rekolekcjonistą na sali Film
    11:15-12:00 Wspólne nabożeństwo w kościele

    9 marca

      SP I-III SP IV-VI Gimnazjum
    8:15-9:00 Praca w klasach lub Film Spotkanie z rekolekcjonistą
    9:15-10:00 Spotkanie z rekolekcjonistą Praca w grupach
    10:30- 11:15 Spowiedź ( w tym czasie też Droga Krzyżowa)
    11:15-12:00 Msza święta
  • Gdy nadchodzi Wielkanoc…

    Niedziela Palmowa rozpoczyna okres Wielkiego Tygodnia. W tym roku dla społeczności naszej szkoły i mieszkańców Glinika była ona szczególnie wyjątkowa, gdyż zbiegła się z finałem I edycji Konkursu Palm Wielkanocnych, zorganizowanego przez MZS nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach oraz Parafię p.w. MBNP w Gorlicach - Gliniku.

    Uczniowie naszej szkoły: indywidualnie, wspólnie z bliskimi oraz grupowo przygotowywali przez ostatnie tygodnie palmy, dokładając starań, by były one jak najpiękniejsze i jak najokazalsze. Ostatecznie do konkursu zgłoszono 34 palmy, które oceniało jury w składzie:pani Anna Niemczyńska - Szurek (etnolog, pracownik Muzeum Dwory Karwacjanów i Gładyszów), pani Barbara Wojnarska (pracownik Muzeum Dwory Karwacjanów i Gładyszów) oraz pani Magdalena Rak (instruktor plastyki, Gorlickie Centrum Kultury).

  • Zanieśli chorym dobre słowo,.....

    Zanieśli chorym dobre słowo, uśmiech i wielkanocne życzenia

    W dniu 16.03.2016 r. pięć wolontariuszek z MZS nr 3 na czele z opiekunkami SKW udało się do ZS w Stróżówce, by uczestniczyć w cyklicznych warsztatach plastycznych, których celem było przygotowanie świątecznych prezentów dla chorych z Oddziału Geriatrii gorlickiego szpitala oraz integracja wolontariuszy z gorlickich szkół oraz zaprzyjaźnionej szkoły w Stróżówce.

    „Atmosfera była bardzo miła. Wykonując świąteczne ozdoby, rozmawialiśmy, radośnie integrowaliśmy się, ale przede wszystkim myśleliśmy o tych osobach, którym zaniesiemy nasze wielkanocne kurczaczki, czyli o chorych, samotnych i cierpiących, przebywających w szpitalu. Będziemy im życzyć dużo zdrowia, miłości i żeby w ich sercach zawsze gościł pokój oraz nigdy nie gasła iskierka nadziei.

  • POWITANIE WIOSNY

    IMG 462321 marca mimo niesprzyjającej aury odbyła się uroczystość z okazji powitania wiosny. Uroczystość szkolną pod hasłem „Szukamy Wiosny’’ przygotowali uczniowie klas młodszych i przedszkolaki. W tym dniu dzieci przyszły w strojach z elementami koloru zielonego. Wszyscy radosnymi okrzykami przywoływali wiosnę, a żegnali zimę, której symbolem były kukły – Marzanny wykonane przez uczniów. Mimo tak dużych starań - wiosny wciąż nie widać. Wierzymy jednak, że wkrótce do nas przyjdzie.

  • Dzień Otwarty w Przedszkolu

    IMG 4486Dnia 16.03.2016r w grupie 5 i 6 latków odbyły się zajęcia otwarte z udziałem Rodziców. Tematem zajęć były "Palmy Wielkanocne". Zanim wszyscy zabrali się za wykonywanie palm, odbyły się krótkie zajęcia pokazowe.
    Rozmawialiśmy na temat zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi, towarzyszyły nam zabawy ruchowe, śpiew i zagadki. 

    Następnie ruszyły w ruch kolorowe bibułki, bazie, bukszpan, suche trawy i wiele innych ozdób. Na twarzach dzieci, oraz naszych miłych gości widać było skupienie podczas pracy, a na koniec uśmiech, świadczący o tym, że wykonanie palm srawiło im dużą radość.

  • Lekcja szycia w szkole podstawowej

    IMG 4136Dnia 10 marca w klasie 2a gościem na kółku plastycznym była mama jednego z naszych uczniów - pani Katarzyna Trojan. Pani Kasia przyszła zaopatrzona w dwie maszyny do szycia, różnorodne materiały oraz kolorowe nici. Uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się jak należy obsługiwać maszyny, jak nawlekać nici, by później samodzielnie wypróbować swoich sił przy szyciu woreczków na drobiazgi. Takie zajęcia nie tylko uczą kreatywności, wiary w swoje możliwości, ale i bawią.

  • Czary Mary w szkole podstawowej

    8Czary Mary – Te słowa zapraszają do krainy magii, którą mogliśmy odwiedzić za sprawą prawdziwego artysty iluzji. 3 marca dzieci z klas I-III i przedszkola odwiedził pan Wiesław Jaśkowski – Havis, artysta iluzji znany w Polsce i poza jej granicami. Na ten dzień dzieci czekały z niecierpliwością i nie zawiodły się.

  • Pomóżmy Ukrainie – zbiórka darów na rzecz potrzebujących

    Małopolska Fundacja Przyjaźni Polsko Ukraińsko Słowackiej „Braterstwo” przy współpracy z Burmistrzem Gorlic Rafałem Kuklą zwraca się z prośbą do wszystkich mieszkańców Gorlic i ziemi gorlickiej o włączenie się do organizowanej przez Fundację i Miasto Gorlice pomocy dla osób potrzebujących na Ukrainie.Prosimy o przynoszenie żywności z długim terminem ważności, leków pierwszej pomocy: bandaży, opatrunków, środków przeciwbólowych i przeciwzapalnych, witamin, książek dla dzieci i młodzieży oraz artykułów dziecięcych (pieluch w różnych rozmiarach, mleka i kaszek w proszku, środków higieny, itp. – nie mogą być butelkowane).

    Dary można przynosić od dzisiaj do Biura Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta orazdo naszej szkołyMZS nr 3 w Gorlicach.

    Małopolska Fundacja Przyjaźni Polsko Ukraińsko Słowackiej „Braterstwo” organizując pomoc dla mieszkańców Ukrainy w tym trudnym dla tego kraju memencie ściśle współpracuje z Polską Misją Medyczną na Ukrainie oraz z Caritas Polska, które aktywnie włączają się w organizowaną pomoc. Jeśli ktoś nie może wspomóc akcji pomocą rzeczowa ale chciałby włączyć się finansowo w pomoc dla Ukrainy istnieje i taka możliwość:

    Dobrowolne datki pieniężne można wpłacać tytułem: 
    „GORLICE - POMOC UKRAINIE” na konto:
    PKO BP nr 78 1020 3453 0000 8102 0215 0779
    Posiadacz rachunku: Małopolska Fundacja Przyjaźni Polsko Ukraińsko Słowackiej „Braterstwo”, ul. Świdziańskiego 28/1, 33-380 Krynica Zdrój

     

    Wszystkim uczestnikom akcji dziękujemy za okazane serce.

  • Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla dzieci i młodzieży - wyniki powiatowe

    20150316 102543W dniu 16 marca 2015 w MDK-u w Gorlicach odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców i wyróżnionych w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla dzieci i młodzieży " Bezpieczeństwo i rozwaga - tego od ciebie każdy wymaga". W etapie powiatowym, na który nadesłano 114 prac, znalazły się "plastyczne dzieła" autorstwa naszych uczennic: Julii Stempkowicz i Klaudyny Kuźniar z 4 a oraz Aleksandry Kuniczak z kl. 5a.

  • „Wiosna tuż,tuż......”

     

    IMG 3654Wesoły tydzień w Miejskim Zespole Szkół nr im. św. Jana Kantego w Gorlicach

                Z okazji zbliżającej się wiosny Samorząd Uczniowski ogłosił „Wesoły tydzień” w szkole. Począwszy od poniedziałku 17 marca każdy dzień tygodnia miał przypisany inny rekwizyt. Pierwszy dzień był dniem w okularach, kolejne dni to dzień w krawacie, dzień w kapciach i szlafroku dzień w kapeluszu, aż w piątek 20 marca jako finał tygodnia był dniem w kwiatach. Wszystko to miało być radosnym oczekiwaniem na przyjście wiosny. Dzieci bardzo licznie włączyły się do zabawy.

  • Sukces uczennic klasy 4a

     

    20150316 094646W dniu 16 marca 2015 w MDK-u w Gorlicach odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców i wyróżnionych w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla dzieci i młodzieży " Bezpieczeństwo i rozwaga - tego od ciebie każdy wymaga". W etapie powiatowym, na który nadesłano 114 prac, znalazły się "plastyczne dzieła" autorstwa naszych uczennic: Julii Stempkowicz i Klaudyny Kuźniar z 4 a oraz Aleksandry Kuniczak z kl. 5a.

  • „Kiermasz krótkich form redakcyjnych”, czyli z wizytą w Krakowie

                   2 Dnia 12 marca 2015r. w Krakowie odbył się wojewódzki etap Konkursu „Kiermasz krótkich form redakcyjnych”, do którego zakwalifikowała się jedna z trzech drużyn szóstoklasistów z MZS nr 3, startujących w etapie szkolnym. Był to zespół w składzie: Julia Kaczmarczyk, Julia Konopka oraz Karolina Siarkowicz.

    Na etapie szkolnym uczestnicy konkursu mieli za zadanie zredagować reklamę, przepis oraz wpis do dziennika podróży, zaś podczas finału ogłoszenie i zaproszenie. W redagowanych tekstach musieli wykorzystać treść poznanych wcześniej utworów: powieści „W pustyni i w puszczy” oraz noweli „Sachem” H. Sienkiewicza, wierszy Wisławy Szymborskiej i Czesława Miłosza. Nasz zespół znalazł się w gronie finalistów - 18 drużyn szóstoklasistów z Małopolski.

  • Ferie bez nudy

    Obraz823Na feriach w dniach od 16 lutego do 20 lutego Miejski Zespół Szkół nr 3 im Św Jana Kantego w Gorlicach przygotował zajęcia sportowo- rekreacyjne dla swoich podopiecznych. Dzieci klas 1- 6 szkoły podstawowej odpoczywały na sportowo w pierwszym tygodniu ferii w godzinach od 9.00 do 15.00.

    W zajęciach sportowo- rekreacyjnych „ FERIE BEZ NUDY – UŚMIECHNIĘTE DZIECI”- uczestniczyło 25 osób.

Copyright © 2021. OPENMINT Rights Reserved.